مصالح به کار رفته در ساخت گنبد امام حسین(ع) از داخل کشور تأمین می‌شود
کد خبر: 3820969
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
رحیمی:

مصالح به کار رفته در ساخت گنبد امام حسین(ع) از داخل کشور تأمین می‌شود

گروه اجتماعی - جانشین ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان با تصریح به اینکه همه مصالح به کار رفته در پروژه از داخل کشور تأمین می‌شود اظهارکرد: هر آنچه انجام می‌شود را جز لطف اهل بیت نمی‌دانیم.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان، عبدالحسین رحیمی، جانشین ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان امروز پنج‌شنبه، 30 خرداد گفت: در حالیکه همواره کشورها و استان‌های دیگر خواهان اجرای این پروژه بودند اما با لطف اهل بیت(ع) و حضور مشاوران عراقی و ایرانی، کار در کرمان و کربلا آغاز شد.
وی با بیان اینکه نظر تولیت آستان قدس حسینی بر سبک و معماری ویژه و همزمان لاغرسازی و مقاوم سازی ستون‌های اطراف ضریح و ترفیع گنبد بود که کار را سخت می کرد بیان کرد: زمانی وارد مرحله اجرایی طرح شدیم خود اهل بیت کمک کردند.
رحیمی با بیان اینکه تولیت درخواست داشت، فاصله ستون‌ها تا ضریح زیاد باشد که در این صورت باید ۶۰ درصد ستون‌های حرم برداشته می‌شد و خیلی ها باور نمی‌کردند که بدون هیچ اشتباهی انجام شود تصریح کرد: لحظه حساس بریدن ستون‌ها مانند دوران دفاع مقدس با زیارت عاشورا و توسل به امام حسین (ع) کار آغاز می‌شد و الان هر چهار ستون به اتمام رسیده و در ادامه هم تولیت حرم به تیم کرمانی اعتماد کردند.
جانشین ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان با تصریح به اینکه همه مصالح به کار رفته در پروژه از داخل کشور تامین می‌شود اظهارکرد: هر آنچه انجام می‌شود را جز لطف اهل بیت نمی‌دانیم.
وی تأکید کرد: علاوه بر این، کار در سرداب زیر حرم مطهر امام حسین(ع) توسط یکی از شرکت‌های بزرگ عراقی آغاز اما در مرحله‌ای کار متوقف شده بود و در این مسئله هم تیم ما ورود کرد و این پروژه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
انتهای پیام

captcha