رقابت بیش از ۲۰۰ نفر در مرحله شهرستانی چهل‌ و دومین دوره مسابقات قرآن بیرجند
کد خبر: 3820980
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

رقابت بیش از ۲۰۰ نفر در مرحله شهرستانی چهل‌ و دومین دوره مسابقات قرآن بیرجند

گروه فعالیت‌های قرآنی _ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند گفت: در مرحله شهرستانی چهل‌ و دومین دوره مسابقات قرآن بیش از 200 نفر در شهرستان بیرجند و درمیان به منظور راهیابی به مرحله استانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رقابت بیش از ۲۰۰ نفر در مرحله شهرستانی چهل‌ و دومین دوره مسابقات قرآن بیرجندحجت‌الاسلام اسماعیل مختاری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی از آغاز مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرستان بیرجند خبر داد.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت(ترتیل و تحقیق)، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن و تفسیر قرآن کریم برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند بیان کرد: در بخش بانوان در شهرستان بیرجند، در بخش حفظ پنج جزء ۱۵ نفر، حفظ ۱۰ جزء ۲۵ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۱۵ نفر، حفظ کل ۱۰ نفر، دعاخوانی ۱۰ نفر، قرائت و ترتیل ۱۰ نفر و قرائت و تحقیق پنج نفر شرکت کردند.

مختاری ادامه داد: در بخش برادران در شهرستان بیرجند نیز در بخش اذان شش نفر، دعاخوانی شش نفر، قرائت و ترتیل هشت نفر، قرائت و تحقیق ۱۰ نفر، حفظ پنج جزء چهار نفر، حفظ ۱۰ جزء هفت نفر، حفظ ۲۰ جزء پنج نفر و حفظ کل ۱۳ نفر شرکت کردند.

وی بیان کرد: در بخش معارفی نیز در رشته‌های حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم و تفسیر قرآن ویژه اهل سنت(ع) برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند تصریح کرد: در بخش نغمات دینی نیز رشته‌های همسرایی و هم‌‌خوانی قرآن کریم، آثار دو یا چند زبانه و انشاد انفرادی تعریف شده که در بخش بانوان فقط رشته همسرایی برگزار و در بخش آقایان رقابت‌ها در هر سه رشته برگزار شد.
 
مختاری اظهار کرد: مسابقات آقایان در امامزادگان باقریه بیرجند و مسابقات بخش بانوان در دارالقران عترت برگزار شد.

وی یادآور شد: در مجموع در مرحله شهرستانی چهل‌ و دومین دوره مسابقات قرآن بیش از 200 نفر در شهرستان بیرجند و درمیان برای راهیابی به مرحله استانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

انتهای پیام

captcha