روند صعودی مرگ و میر ناشی از اعتیاد در لرستان
کد خبر: 3821032
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

روند صعودی مرگ و میر ناشی از اعتیاد در لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل پزشکی قانونی لرستان به روند صعودی مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: لرستان در رتبه دوم مرگ و میر ناشی‌از سوء مصرف مواد مخدر در کشور است.

روند صعودی مرگ و میر ناشی از اعتیاد در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حمیدرضا نظیفی، مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، پنج‌شنبه، ۳۰ خرداد در آستانه هفته قوه قضائیه در نشست خبری رئیس‌کل و مدیران دستگاه قضایی لرستان با اصحاب رسانه لرستان، اظهارکرد: پزشکی قانونی در لرستان در حوزه افزایش فضای فیزیکی بهبود خوبی داشته است.
وی با ذکر این مطلب که ساختمان اداری و سالن تشریح لرستان از بهترین سالن‌های کشور است، اضافه کرد: طی یک سال گذشته در حوزه کمیسیون‌های پزشکی قانونی لرستان ۴۷۲ پرونده تشکیل شد.
نظیفی بیشترین قصور در پرونده‌های پزشکی قانونی را به ترتیب مربوط به زنان و زایمان، دندانپزشکان و جراحان عمومی اعلام کرد و افزود: طی یک سال گذشته آمار متوفیان ناشی از غرق شدگی ۳۲ نفر بودند که از این حیث لرستان هفتمین استان در کشور است.
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در خصوص آمار جان باختگان ناشی‌از سیل اخیر در لرستان، گفت: ۱۵ نفر جانباختگان لرستان ناشی از سیل بودند.
وی با ذکر این مطلب که در مرکز پزشکی قانونی فقط کسانی‌که مشکوک باشند کالبدشکافی می‌شوند، تصریح کرد: دقت آمار پزشکی قانونی بالاست.
نظیفی با اشاره به این‌که وضعیت لرستان در مواد مخدر لرستان مطلوب نیست، اضافه کرد: لرستان در مرگ و میر ناشی از مواد مخدر رتبه دوم است.

انتهای پیام

captcha