دفتر مسابقات قرآن دانش‌آموزان فارس بسته شد
کد خبر: 3821036
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

دفتر مسابقات قرآن دانش‌آموزان فارس بسته شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان فارس در دو بخش دختران و پسران برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان فارس طی روزهای 29 و 30 خردادماه جاری در دو بخش دختران و پسران برگزار شد.
مسابقات دختران روز گذشته، 29 خردادماه در محل دبیرستان عشایری شهید دكتر بهشتی و مسابقات پسران نیز امروز، 30 خردادماه در محل همین دبیرستان برگزار شد.
جهانبخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌كل آموزش و پرورش فارس در حاشیه این مسابقات از مدارس به عنوان مرکز اصلی آموزش، تبلیغ و نشر قرآن کریم یاد کرد و گفت: شما دانش‌آموران در مدارس باید مبتکرانه و فعالانه فعالیت‌های قرآنی را گسترش دهید و تلاش کنید رفتار جمعی دانش‌آموزان از رنگ و بوی قرآنی برخوردار باشد.
وی افزود: در این مسابقات بیش از 900 دانش‌آموز شامل 440 دانش‌آموز دختر و 500 دانش‌آموز پسر در رشته‌های آوایی و پژوهشی به رقابت می‌پردازند که در واقع برگزیدگان مرحله 14 گانه استان هستند.
بانشی، مهم‌ترین هدف از برگزاری این مسابقات را برپایی و ایجاد زمینه‌های عمل به اندیشه‌های قرآنی در جامعه دانست و گفت: فرهنگ‌سازی قوی در رابطه با آموزه‌های قرآنی و الهی، شناسایی و رشد استعداد دانش‌آموزان در آموزه‌های قرآنی، محورهای دینی و مذهبی و قرار گرفتن در مسیر تعالی و شکوفایی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی با اشاره به اینکه استان فارس همیشه در مسابقات دانش‌آموزی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، گفت: دانش‌آموزان ما همیشه در مسابقات کشوری خوش می‌درخشند و در این راستا مهم‌ترین بخشی که در نظر داریم نشر آموزه‌ها و عمل در عرصه جامعه است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه رفیع قرآن گفت: قرآن کتابی هدایت‌گر و خیرخواه برای همه ابنای بشر است و کامل‌ترین نسخه زندگی و حرکت برای هدایت، تعالی، پیشرفت و سعادت نه تنها برای یک قشر و گروه، یک کشور و جمعیت بلکه برای همه بشریت در قرآن کریم به‌شکل زیبایی ارائه شده است.
بانشی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی در مرحله مدرسه مهم‌ترین مرحله اهتمام به برگزاری، رقابت و فراگیر شدن عطر ناب قرآن کریم است، گفت: باید تلاش کنیم دانش‌آموزانمان در طول سال با قرآن کریم انس بگیرند.
وی برگزاری این مسابقات را یک حرکت زیبا و ماندگار دانست و گفت: در مدارس باید فضای نورانی و قرآنی را فراهم کنیم تا همه دانش‌آموزان را این نورانیت و روشن بودن پرتو شعاع آسمانی قرآن کریم در برگیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خطاب به دانش آموزان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها گفت: قرآن را برای عمل به آن می‌خوانیم که یک زندگی سعادتمند داشته باشیم شما باید با حضورتان در برنامه‌های قرآنی زمینه این هدف بلند را محقق کنید و هرکدام از شما دانش‌آموزان باید بتوانید جمعیت زیادی را به سمت قرآن کریم حرکت دهید و قرآن را بیاموزید و در عمل به آن از دیگران سبقت بگیرید.
انتهای پیام

captcha