دانش، لازمه دستیابی به كمال است
کد خبر: 3821039
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴

دانش، لازمه دستیابی به كمال است

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با بیان اینكه دانایی سنگ زیر توسعه جامعه است، گفت: كمال‌گرایی در نهاد انسان‌ها نهفته است كه هدایت آن برای رسیدن به این مهم از دانش می‌گذرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ٣٠ خرداد در جلسه شورای سواد آموزی استان كه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی كشور برگزار شد، بیان كرد: دانایی سنگ زیربنای توسعه هر جامعه‌ای است كه مسیر آن از علم و دانش می‌گذرد.
وی به مقایسه آمار جامعه باسواد ایران پیش و پس از انقلاب پرداخت و افزود: بعد از انقلاب شتاب بالایی در امر سواد آموزی با توجه به اهداف ترسیم شده، ایجاد شد.
نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: كمال‌گرایی در نهاد انسان‌ها نهفته است كه هدایت آن برای رسیدن به این مهم از دانش می‌گذرد.
رحیمی با بیان اینكه مؤلفه و مقوله‌هایی بر امر بیسوادی موثر است، گفت: جامعه ما برای سوادآموزی ارزش بالایی قائل است و اكثر مردم جامعه تحصیل خود و فرزندانشان در اولویت قرار دارد و اگرچه با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌كنند اما برای سواد دار شدن فرزندانشان تلاش می‌كنند.
وی همچنین یكی از علل بازماندن از تحصیل را فقر اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: انگیزه‌های مختلف اجتماعی هم مترتب بر این موضوع است .
استاندار فارس عدم دسترسی به مراكز آموزشی، مهاجرت، جنگ و عدم آینده روشن تحصیلگردگان را از دیگر مؤلفه‌های مهم بیسوادی در كشور عنوان كرد.
رحیمی با تاكید بر اینكه نیازمند راهبردهایی برای رفع این نقیصه از جمله گسترش مراكز آموزشی و استفاده از پتانسیل‌های علمی، محیطی و اجتماعی هستیم، گفت: می‌توان با استفاده از امكانات اندك محیطی به آموزش پرداخت .
استاندار فارس همچنین گفت: امروز باید بر روی موضوع انگیزه و انگیزه‌ها كار كرد تا شاهد بهبود وضعیت سوادآموزی در استان باشیم.
انتهای پیام

captcha