فراخوان هلال‌احمر لرستان برای اهدای کتاب به کودکان سیل‌زده
کد خبر: 3821040
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴

فراخوان هلال‌احمر لرستان برای اهدای کتاب به کودکان سیل‌زده

گروه اجتماعی ــ جمعیت هلال احمر لرستان از مردم برای خرید کتاب و نوشت‌افزار برای کودکان مناطق سیل‌زده دعوت به همکاری و مشارکت کرده است.

فراخوان هلال‌احمر لرستان برای اهدای کتاب به کودکان سیل‌زدهبه گزارش ایکنا از لرستان، جمعیت هلال احمر استان لرستان در یک فراخوان مردم لرستان را برای خرید کتاب و نوشت‌افزار برای کودکان مناطق سیل‌زده دعوت به همکاری کرده است.
صارم رضایی، مدیرعمامل جمعیت هلال‌احمر لرستان روز گذتشه، 30 خردادماه در رابطه‌ با این فراخوان به خبرنگاران، گفت: بازگشتن به خانه‌هایی که سیل آن‌ها راویران کرده، با غم و اندوه فراوان برای خانواده‌ها همراه است، خانه‌ها دوباره ساخته می‌شوند و ویرانی‌ها با تلاش و همکاری آباد می‌شوند اما تبعات روحی ـ روانی به‌ویژه برای کودکان برجا می‌ماند.
وی با بیان این‌که اکنون مردم سیل‌زده که زندگی‌هایشان در اثر سیل به گِل نشسته بود، به خانه‌هایشان بازگشته‌اند، افزود: کودکان در چنین شرایطی آسیب‌پذیرترند، زیرا اولویت خانواده‌های آسیب‌دیده ساختن خانه‌های ویران و تامین وسایل و امکانات زندگی است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان ادامه داد: ما باید مواظب باشیم کودکان در گرفتاری‌های روزمره خانواده‌های آسیب‌دیده، فراموش نشوند و نیازها و خواسته‌های آنان از فهرست‌ها حذف نشود.
وی گفت: بازی و شادی پس‌از هفته‌ها رنج حق این کودکان است و کم‌ترین وظیفه‌ اخلاقی ما کمک به آنان برای دسترسی به این حقوق است.
رضایی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و این‌که کتاب و اسباب‌بازی و نوشت‌افزار می‌تواند از رنج این کودکان بکاهد و بر نشاط و شادابی‌شان بیافزاید، گفت: در چنین شرایطی از مردم فرهیخته و شریف لرستان دعوت می‌کنیم، روزهای سی‌ام و سی‌و‌یکم خرداد ماه با حضور پُرشور گروه‌های دوستانه، صنفی، دانش‌آموزی، دانشجویی، خانوادگی و ... در کتاب‌فروشی‌ها و مراکز اعلام شده و خرید کتاب‌های کودکان و نوجوانان، نوشت‌افزار از قبیل مداد رنگی و لوازم نقاشی و اسباب‌بازی‌های مناسب و اهدای آن به هلال‌احمر شهرستان های استان جهت تحویل به کودکان مناطق سیل زده مرهمی بر زخم‌های کودکان آسیب دیده از سیل بگذاریم.
وی بیان کرد: در سطح استان کتاب فروشی هایی در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد والیگودرز به این مهم اختصاص داده شده ومردم می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌فروشی‌ها و خرید کتاب و اسباب بازی و... با تخفیف آن‌را به کودکان سیل‌زده اهدا کنند.
رضایی در پایان با ابراز امیدواری از این‌که با تلاش همگانی می توانیم مرهمی بر زخم‌های این کودکان باشیم، گفت: این حرکت انسان دوستانه همت دسته‌جمعی روزنامه‌نگاران، فعالان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای و صدا و سیما و ... را می‌طلبد تا با دعوت از مردم و فرهیختگان و انعکاس حضور آن‌ها در این پویش به اجرای هرچه زیباتر این حرکت بشتابند.

انتهای پیام

captcha