سخنان مقام معظم رهبری نقطه عطف توسعه فعالیت‌های قرآنی در مساجد می‌شود
کد خبر: 3821060
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲

سخنان مقام معظم رهبری نقطه عطف توسعه فعالیت‌های قرآنی در مساجد می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین معراجی گفت: امیدواریم سخن مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل کردن مساجد به پایگاه فعالیت‌های قرآنی، نقطه عطفی در گسترش برنامه‌های قرآنی در این خانه‌های خدا شود.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت:حجت الاسلام والمسلمین «مهدی معراجی» با بیان اینکه دستگاه های متولی قرآنی باید با همکاری دستگاه های مربوطه در حوزه مسجد، منشور توسعه و کیفی سازی برنامه های قرآنی مساجد را تدوین کنند، یادآور شد: اهمیت جایگاه مساجد در حوزه های مختلف به ویژه قرآنی بر کسی پوشیده نیست، مشکل در عملیاتی کردن این موضوع در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های کلان کشور است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی اظهار امیدواری کرد: سخن مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل کردن مساجد به پایگاه فعالیت های قرآنی، نقطه عطفی در گسترش برنامه های قرآنی در این خانه های خدا شود.

وی اضافه کرد: توسعه فعالیت های قرآنی برنامه جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد است و این موضوع را سال ها است پیگری می کند البته نیازمند مشارکت و همکاری بیشتر دستگاه های قرآنی و فرهنگی کشور در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین معراجی گفت: مساجد باید برای جذب افراد بیشتر برنامه های جذاب در حوزه های مختلف برگزار کنند با وجود این نباید برنامه های هنری، سیاسی، اجتماعی، علمی و ورزشی مانع از توسعه فعالیت های قرآنی در مساجد شودف به عبارت دیگر، همیشه قرآن و عترت اولویت برنامه ریزی های مساجد باشند که البته در اکثریث مساجد این گونه است.

وی ادامه داد: فعالیت های خوبی در دستگاه های تبلیغی و فرهنگی کشور از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد برای توسعه فعالیت های قرآنی در مساجد انجام شده است و اکنون به توجه به مطالبه جدی مقام معظم رهبری باید این همکاری ها و فعالیت های بیشتر شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی گفت: توصیه و تاکید همیشگی ما به ائمه جماعات، هیات امنا و سایر کارگزاران مساجد، اولویت قائل شدن برای برنامه های قرآنی است و اینکه علاوه بر اجرای طرح تلاوت نور و آموزش روخوانی و روان خوانی، باید جلسات تفسیر و آموزش مفاهیم نیز برگزار شود.

انتهای پیام

captcha