هنر در راه اصلاح و اعتلای انسان قرار گیرد
کد خبر: 3821071
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

هنر در راه اصلاح و اعتلای انسان قرار گیرد

گروه فرهنگی ــ نمانیده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: کسانی که هنر را در خدمت ابتذال و گمراهی قرار داده‌اند در واقع یک سرمایه عظیم را به نابودی کشانده‌اند، از این رو هنر باید در راه صلاح و اعتلای انسان و پیشرفت‌های گوناگون بشر قرار گیرد.

هنر باید در راه اصلاح و اعتلای انسان قرار گیردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، 30 خردادماه در کنگره بین‌المللی نقش زنان در توسعه صنایع دستی در جهان اسلام با بیان اینکه دید هنرمندان نسبت به مخلوقات الهی و آفرینش، نگاه دقیق و زیباشناسانه است، گفت: وقتی از شما به نام هنرمندان جهان اسلام اسم برده می شود، این بار مسئولیت شما را بیشتر می‌کند.
وی هنرمندان جهان اسلام بودن را دارای پیام دانست و افزود: این واژه برای شما هنرمندان شناسنامه است و خیلی حرف و راز و رمزها در آن نهفته است و مفهوم آن این است که این هنر دینی است و این هنرمند، هنرمند دیندار است.
وی ادامه داد: این اسم می‌گوید این هنر در خدمت شهوت، خشونت، ابتذال و استحاله هویت انسانی و جامعه قرار نگرفته است، بلکه در خدمت اعتلای انسان و انسانیت قرار دارد.
آل‌هاشم با بیان اینکه آثاری که شما خلق می‌کنید نشانه‌ای از ایمان قلبی شماست گفت: هنری که خدا در وجود شما به ودیعه نهاده، شکر کامل آن زمانی است که آن را در خدمت اهداف الهی قرار دهید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: بیشترین جوشش هنر هنگامی است که هنرمند با اعتقاد قلبی برآمده از دینداری، به کار هنری بپردازد.
وی با اشاره به نقش کارساز و موثر هنرمندان گفت: نقش هنرمندان هم ایمان آفرین است و هم ایمان کُش، هم فرهنگ ساز است و هم فرهنگ سوز و همچنین نقش هنرمندان اسلامی مستحکم کننده پیوند قلبی بین اسلام و پیروان آن است.
وی پیام هنرمندان به مخاطب پیام رحمانی و بعضا پیام شیطانی عنوان کرد و گفت: امروز در دنیا به کمک هنر، باطل ترین حرف ها را در ذهن یک مجموعه عظیم انسانی حق جلوه می‌دهند، بنابراین هنر مهمترین وسیله‌ برای گسترش یک فکر درست یا یک فکر نادرست است.
آل‌هاشم ادامه داد: هنرمند وقتی زیبایی را مدح و ستایش می‌کند و برای آن اثر خلق می‌کند که در واقع خودش را مدح می‌کند، آنچه در دل دارد را درک می‌کند، آن را می‌بیند و می‌خواهد بگوید این محصول فکر خلاق من است و در واقع از درون، فکر و دل خود رونمایی میکند، از این رو هنر شما با خود شما، با فکر و ایمان شما معنا و ارزش پیدا می‌کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ابراز امیدواری بر اینکه ارزش هنر در همان جایگاه حقیقی خودش، که یک محصول الهی است مورد توجه قرار گیرد؛ از هنرمندان خواست: با احترام به جایگاه با ارزش هنر که ودیعه ای الهی در وجود انسان است ، هنر را در جای شایسته خود خرج کنند.
امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: هنر بخشی از فاخرترین و ارزشمندترین قسمت جان انسان است؛ باید برای این ارزش قائل شد و آن را برای خدا خرج کرد.
انتهای پیام

captcha