پیام انسان‎دوستانه کشورهای اسلامی با ابزار هنر به جهان صادر شود
کد خبر: 3821079
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

پیام انسان‎دوستانه کشورهای اسلامی با ابزار هنر به جهان صادر شود

گروه فرهنگی ــ شهردار تبریز بیان کرد: برخلاف اینکه دشمنان ما تلاش می‌کنند مسلمانان را ستیزه‌جوی نشان بدهند، اما در جشنواره هنرهای اسلامی تلاش می‌شود پیام انسان‌دوستی و هنردوستی مسلمانان به تمام جهان صادر شود.

تبریز؛ خاستگاه مکاتب مهم هنری/ پیام انسان دوستانه کشورهای اسلامی با ابزار هنربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز، روز گذشته، 30 خردادماه در اختتامیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در صنایع‌دستی و هنرهای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از هنرهای رایج در سطح کشور از تبریز برخواسته‌اند و به همین جهت می توان تبریز را خاستگاه مکاتب مهم هنری نام نهاد.
وی با بیان اینکه مردم تبریز همواره در عرصه هنر تحول‌گر و مکتب‌آفرین بوده‌اند، اظهار کرد: مکتب نقاشی تبریز، مکتب موسیقی تبریز، مکتب سفال‌گری تبریز؛ و خلق ده‌ها مکتب دیگر همه و همه نشان از هنردوستی مردمان این شهر است.
شهردار تبریز همچنین افزود: هنردوستی و هنرآفرینی تاریخی همه ما را موظف می‌کند برای نکوداشت نام هنرمندان این سرزمین بزرگ تلاش کنیم و اجازه ندهیم نام آنان از صفحه روزگار پاک شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: تبریز و مردمان آن همیشه در جای جای تاریخ باشکوه این سرزمین و اشاعه فرهنگ غنی اسلام و تشیع نقشی بی‌بدلیل و تکرارناپذیر از خود رقم زده اند.
شهین باهر تبریز را پایه بسیاری از هنرها دانست و گفت: امیدواریم چنین جشنواره هایی نه تنها هردوسال یک بار، بلکه هرسال برگزار شود تا با گرد هم آیی هنرمندان کشورهای اسلامی، تبادلات مفیدی در این عرصه صورت بگیرد.
شهردار تبریز اظهار کرد: برخلاف اینکه دشمنان ما به ویژه کشورهای استکبار جهانی تلاش می‌کنند مسلمانان را ستیزه جوی نشان بدهند، اما در جشنواره‌هایی که از تمام کشورهای اسلامی حضور دارند تلاش می‌شود پیام انسان دوستی و هنردوستی مسلمانان به تمام جهان صادر شود.

انتهای پیام

captcha