نیویورک‌تایمز مدعی شد: ترامپ از حمله به ایران صرف‌نظر کرد
کد خبر: 3821122
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

نیویورک‌تایمز مدعی شد: ترامپ از حمله به ایران صرف‌نظر کرد

گروه بین‌الملل ـ روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته انجام حمله به ایران را تأیید ولی پس از مدتی از این تصمیم‌ صرف‌نظر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ روزنامه نیویورک تایمز به نقل از برخی مقامات بلند‌پایه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، نوشت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از سرنگونی پهپاد متعلق به این کشور توسط ایران، اجرایی حمله نظامی به این کشور را تایید ولی ناگهان از این تصمیم صرف نظر کرده است».

این روزنامه در گزارشی با عنوان «ترامپ با حمله به ایران موافقت کرد، سپس ناگهان منصرف شد» نوشته است: مقامات نظامی و دیپلماتیک آمریکا روز گذشته تا ساعت 19.00 منتظر دستور حمله به برخی رادار و آتش‌بارهای موشکی ایران بوده‌اند، اما پس از اینکه ترامپ از تصمیم صرف‌نظر کرد، این حمله به وقوع نپیوسته است.

در این گزارش همچنین آمده است: هنوز روشن نیست که آیا ترامپ خودش از این تصمیم منصرف شده یا دولت قصد اجرایی یک استراتژی متفاوت را دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز دیروز در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: همه به زودی شاهد واکنش واشنگتن به سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکا توسط ایران خواهند بود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به پرسش آیا آمریکا برنامه ای برای حمله به ایران دارد؟، اظهار کرد: «به زودی خواهید دید. اشتباه بزرگی مرتکب شدند. پهپاد در آب‌های بین‌المللی بود و دارای مدارک علمی این مسئله هستیم. عاملان این کار، اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند».
 
یادآوری می‌شود، در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه ۳۰خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
 
انتهای پیام
captcha