نیروهای نظامی کاملاً هوشیار و بر مرزها مسلط هستند
کد خبر: 3821152
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

نیروهای نظامی کاملاً هوشیار و بر مرزها مسلط هستند

گروه سیاست و اقتصاد – امام جمعه اصفهان گفت: نیروهای مسلح کشور با هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی، به دنیا نشان دادند که کاملاً بر اوضاع مرزها مسلط و هشیار هستند و از هیچ تهدیدی نیز واهمه ندارند.

نیروهای نظامی کاملا هوشیار و بر مرزها مسلط هستند

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان امروز، 31 خردادماه در خطبه‌های نمازجمعه اصفهان، با اشاره به اهمیت و ضرورت تقوای الهی، اظهار کرد: انسان‌ متقی، در همه حال مراقب اعمال و کارهای خودش است و به این نکته توجه دارد که باید اعمال خود را مورد سنجش و ارزیابی قراد دهد.
وی افزود: به تعبیر امام علی(ع)، میزان سنجش، حق است و غیر حق، همه چیز باطل و پوچ خواهد بود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه امروز هفدهم شوال سالروز غزوه خندق است، بیان کرد: جنگ خندق، شبیه به جنگی است که امروز با دنیای کفر و استکبار داریم. در جنگ احزاب یهودی‌هایی که تخلف کرده بودند، پراکنده شدند و جمعی از آنها به مکه آمدند و قوم قریش را تحریک کردند تا به سمت مدینه حرکت کنند. آن‌ها بالغ بر حدود 10 هزار نفر و مسلمانان سه هزار نفر بودند. سلمان فارسی، پیشنهاد کرد که خندق حفر کنیم. پیامبر اسلام(ص) نیز این پیشنهاد را پذیرفتند. زمانی که لشکر کفر به مدینه رسید، به خندق برخورد کرد. عمربن عبدود و چند تن از مبارزان قریش وارد خندق شدند و هل من مبارز طلبیدند. امام علی(ع) به مقابله با آنها رفت و سپس امام علی(ع)، عمر را شکت داد و او را بر زمین زد. پیامبر اکرم(ص) در این زمینه فرمودند: ضربه حضرت علی(ع) به عمربن عبدو، از بالاترین عبادت‌ها در نزد خداوند محسوب می‌شود. از این واقع تاریخی باید درس عبرت و درس نترسیدن از دشمن را کسب کرد.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با 31 خرداد، سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: وی یکی از شخصیت‌های بزرگ تاریخ معاصر و به خصوص دوران جنگ تحمیلی بود. روز شهادت دکتر چمران، به نام روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده و به همین دلیل از اساتید بسیجی، انتطار می‌رود که دانشجویان بسیجی تربیت کنند.
وی افزود: سال 60، سال پر اتفاقی بود. در روز 6 تیرماه همین سال، جان مقام معظم رهبری مورد سوء قصد قرار گرفت. در هفتم تیر، نیز آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش به شهادت رسیدند.
وی در ادامه به تحلیل یکی از نخبگان سیاسی ژاپن در خصوص دیدار اخیر آبه، نخست وزیر ژاپن و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این این تحلیلگر ژاپنی می‌گوید: پیغام فریب‌کارانه ترامپ، مورد بی‌اعتنایی رهبر ایران قرار گرفت و این واکنش به ۱۲۶ میلیون جمعیت مردم ژاپن نشان داد، که در دنیا رهبری وجود دارد که با قاطعیت با آمریکا مقابله می‌کند.
امام‌جمعه اصفهان با اشاره به سرنگونی پهبادآمریکایی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور با هدف قرار دادن این پهپاد آمریکایی، به دنیا نشان دادند که کاملا براوضاع مرزها مسلط و هشیار هستند و از هیچ تهدیدی نیز واهمه ندارند.
انتهای پیام

captcha