اقتدار ایران اسلامی؛ سدی محکم در برابر هر تجاوز
کد خبر: 3821234
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
یادداشت/

اقتدار ایران اسلامی؛ سدی محکم در برابر هر تجاوز

کانون خبرنگاران نبأ ــ با سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده و ثابت شد که دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی هرگز نخواهند توانست به کشور عزیز و مقتدر ایران دست‌یازی کنند.

با سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده، و ثابت شد که دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی هرگز نخواهند توانست به کشور عزیز و مقتدر ایران تجاوز کنند.

بی‌شک کشورمان با تکیه بر توان داخلی خود و مؤلفه‌های بومی، قدرت و تأثیرگذاری شدیدی ایجاد کرده که امروز در محیط پیرامون ناامن خود از «امنیت پایدار» برخوردار است؛ این امنیت پایدار مرهون قدرت نظامی، نیروهای مسلح کارآمد از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علم و پیشرفت علمی، اقتصاد قوی و مستقل، نیروهای نظامی وفادار، «دولت مقاومت» و مشارکت سیاسی است. مجموعه پویای این عوامل اقتدار، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد که دشمنان را از هرگونه تعرض به ایران برحذر می‌دارد. 

نمونه بارز آن سرنگونی پهپاد متجاوزی بود که پیام صلابت و قدرت ایران اسلامی را به دشمنان این نظام و انقلاب نشان داد تا متجاوزان بدانند هرگز نمی‌توانند به توطئه‌های شوم خود دست پیدا کنند و اگر بخواهند به خاک و نظام ما تجاوز کنند؛ پاسخ ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده خواهد بود و همچون دوران هشت سال دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر انواع دسیسه‌های غرب و شرق ایستاد و نقشه‌های شوم دشمنان را پوچ و باطل کرد.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «دولتِ مقاومت»، نه اهل سلطه‌طلبی و دست‌‌درازی به کشورها است و نه در موضع دفاعی و انفعالی قرار دارد. بر اساس تبیین مقام معظم رهبری، «دولتِ مقاومت» دارای شاخصه‌های به‌هم تنیده و تکمیل کننده سیاست، اقتصاد، نیروهای مسلح، تحرک بین‌المللی و منطقه نفوذ وسیع است. این شاخصه‌های به هم پیوسته تقویت‌کننده مؤلفه «قدرت بازدارندگی» است و از جمهوری اسلامی ایران کشوری توانمند، مستقل و دارای سبک و نفوذ سیاسی در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی ساخته است. با توجه به همین اصل اساسی رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به دشمنان جمهوری اسلامی ایران هشدار دادند، دوران «بزن در رو» گذشته و آن‌ها ممکن است آغاز کننده هر تحرکی باشند اما پایان کار دست دشمنان نخواهد بود.

دشمنان ایران اسلامی همواره سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در دستور کار دارند که هدف کوتاه مدت آنان بر هم زدن امنیت جمهوری اسلامی ایران و فتنه‌انگیزی است. امنیت کنونی ایران، مرهون همراهی مردم و نظام در کنار قدرت نظامی کارآمد است. آگاهی و مشارکت سیاسی مردم، عنصری قدرتمند و امنیت‌ساز است. هوشیاری و مشارکت آگاهانه مردم در صحنه، فتنه سال ۲۰۰۹ دشمنان را نقش بر آب کرد و آنان با دیوار مستحکم اراده و عزم ملی مردم در ایران برخورد کردند. هدف بلندمدت دشمنان هم از بین بردن اصل نظام است.

دشمنان روش‌های مختلفی را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به اصل نظام به‌کار گرفتند و امروز، بر تغییر رفتار تمرکز دارند. در چنین شرایطی؛ بیش از پیش نقش و هوشیاری مردم مورد انتظار و اهمیت‌ساز است. همراهی مداوم مردم با نظام جمهوری اسلامی و استمرار آرمان‌های انقلاب، هدف بلندمدت دشمنان را محقق نخواهد کرد. حضور گسترده و پرشور در انتخابات نمایش همراهی مردم با نظام، معادلات دشمنان را برهم خواهد زد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، «مشارکت هوشمندانه» در انتخابات مایه عزت، اعتلاء و آبروی نظام و کشور می‌شود.

همچنین باید تأکید شود که سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا توسط سپاه پاسداران مایه افتخار، عزت و نشان از اقتدار ایران اسلامی است. این پهپاد فوق پیشرفته که خود آمریکایی‌ها ادعای رادار گریزی و سرنگون نشدن آن را داشتند؛ در یکی از پایگاه‌های آمریکایی‌ها در منطقه پرواز و پس از عبور از تنگه هرمز به طرف چابهار وارد آب‌های ایران شد که با واکنش به موقع پدافند مورد هدف قرار گرفت. آمریکایی‌ها در نخستین ادعا اظهار داشتند که پهپاد سرنگون شده پهپاد گلوبال هاوک نیست و پهپاد دیگری است اما در ادعای دیگر و جدید اشتباه ایران در هدف قرار دادن این پهپاد فوق پیشرفته را مطرح کردند و جالب اینجاست که پس از بازتاب‌های وسیع بین‌المللی، آمریکا مدعی شد این همان پهپاد فوق پیشرفته بوده که در آب‌های بین‌المللی مورد هدف واقع شده است. این اقدام سپاه نشان داد بدون شک اگر هواپیماهای جنگنده کشور متخاصم نیز به مرز ایران تجاوز کنند؛ جنگنده آنها نیز به سرنوشت پهپادهای متجاور دچار می‌شوند.

به قلم حسین عبدالعزیزی

انتهای پیام

captcha