افتتاح نخستین هفته قرآنی ایران در هند
کد خبر: 3821252
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

افتتاح نخستین هفته قرآنی ایران در هند

گروه بین‌الملل ــ نخستین هفته قرآنی ایران در هند به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در خارج از کشور از امروز، اول تیرماه، در شهر «حیدرآباد» هند آغاز به کار کرد.

افتتاح نخستین هفته قرآنی ایران در هندبه گزارش ایکنا از هند؛ این هفته قرآنی با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود واعظی، مشاور امور بین‌الملل معاونت قرآن و عترت و استاد دانشگاه تهران برگزار شده است و برنامه‌های آن تا چند روز ادامه دارد.

این هفته با برگزاری سمینار «مفسران قرآن هند و ایران» فعالیت خود را در موزه سالار جنگ شهر حیدرآباد که در بخش جنوبی شبه قاره هند قرار دارد، آغاز کرده است و کنسولگری ایران در حیدرآباد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و  بنیاد «ولایت» دهلی‌نو در برگزاری این سمینار همکاری دارند.

برگزاری نمایشگاه نسخ خطی قرآن برای نمایش آثار و محصولات قرآنی ایران و هند و همایش مفسران بزرگ ایران و هند و برپایی محافل انس با قرآن در مساجد مختلف از دیگر برنامه‌های هفته قرآنی ایران در هند است.

بنا بر این گزارش؛ سیدمصطفی حسینی، قاری ایرانی برای شرکت در محافل انس با قرآن هفته قرآنی ایران در هند به این کشور اعزام شده است و در برنامه‌های آن حضور یافته و قرآن تلاوت خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha