ابلاغ آئین‌نامه تشکیل «شورای استانی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها» ‌به دانشگاه‌ علوم پزشکی همدان
کد خبر: 3821263
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

ابلاغ آئین‌نامه تشکیل «شورای استانی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها» ‌به دانشگاه‌ علوم پزشکی همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آیین‌نامه تشکیل «شورای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها» ‌به دانشگاه‌ علوم پزشکی همدان ابلاغ شد.

ابلاغ آئین‌نامه تشکیل «شورای استانی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها»به گزارش ایکنا از همدان، «شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های کشور» در سال ۱۳۸۴ براساس مصوبه ۵۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.
این شورا که با هدف ایجاد زمینه هماهنگی، انسجام و هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل شده است، توانسته است تا ضمن جلوگیری از موازی‌کاری فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها، با ایجاد زمینه تصمیم‌گیری جمعی و بین‌دستگاهی، قوام تصمیمات و اقدامات اجرایی دانشگاهی را افزایش داده و از انجام فعالیت‌ها و اقدامات غیرضروری ممانعت کند.
از جمله اقدامات مفید این شورا از زمان تأسیس تاکنون می‌توان به جلوگیری از برگزاری جشنواره‌های متعدد قرآنی در دانشگاه‌های سراسر کشور اشاره کرد که موجب شده جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور به صورت چرخشی بین دستگاه‌ها و نهادهای دانشگاهی در گستره ملی و برای تمامی دانشجویان کشور برگزار شده و با ایجاد تنوع در رشته‌های این جشنواره و هم‌چنین افزوده شدن بخش عترت به آن، شاهد افزایش قابل توجه اقبال دانشگاهیان به این جشنواره ملی قرآنی دانشگاهی باشیم.
حال پس از گذشت حدود ۱۴ سال از تشکیل این شورا که نقش هماهنگی بین‌دستگاهی دارد، به منظور بستر‌سازی توسعه آموزش‌ها، انس، فهم و عمل به آموزه‌های قرآن کریم و شناسایی امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه‌های هر استان و شکوفایی هر چه بیشتر استعدادها در حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت همچنین هماهنگی، انسجام و هم افزایی دستگاه‌های دانشگاهی در خصوص فعالیت‌های قرآن و عترت در گستره استان‌ها، مقرر است «شوراهای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت» تشکیل شود.
ایجاد زمینه و انگیزه برای فعالیت گسترده‌تر فعالان قرآن و عترت دانشگاههای استان و گسترش میزان اثر بخشی طرح های ابلاغی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت از جمله دیگر اهداف تشکیل «شوراهای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت» در استان‌های سراسر کشور است.
براساس آیین‌نامه تشکیل «شوراهای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت»، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف شدند ضمن هماهنگی با رئیس استانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، نماینده آن دانشگاه در جلسات شورا حضور فعال داشته و گزارش مصوبات را به معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارسال کند.
انتهای پیام

captcha