افتتاح مسجد «توحید» در هلند
کد خبر: 3821279
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

افتتاح مسجد «توحید» در هلند

گروه بین‌الملل ـ مسجد «توحید» در شهر «فنلو» واقع در جنوب شرق هلند با حضور «علی ارباش»، رئیس سازمان امور دینی ترکیه، افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی؛ عملیات ساخت این مسجد از سال 2016 به همت مؤسسه وقف دیانت ترکیه آغاز شد و این مکان عبادی برای دو هزار و 500 نمازگزار ظرفیت دارد.

آیین افتتاحیه این مسجد دیروز، 31 خردادماه، پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد و علی ارباش، رئیس سازمان امور دینی ترکیه، طی سخنانی در این مراسم بر اهمیت نقش آموزشی مساجد در اروپا تأکید کرد و گفت: ساخت اماکن عبادی یکی از مهم‌ترین ابزارهای تقویت وحدت و همبستگی است.

شعبان دیشلی، سفیر ترکیه در هلند، نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: هدف از ساخت این مسجد جدید ایجاد فرصتی برای آشنایی شهروندان هلندی با دین اسلام و فرهنگ اسلامی است.

احمد دورسون، امام جماعت مسجد «توحید» شهر «فنلو» هلند، نیز هدف از ساخت مسجد را معرفی دین اسلام و آموزه‌های صلح و برادری در آن دانست.

یادآور می‌شود این مسجد در فضایی بالغ بر 3 هزار مترمربع ساخته شده و سالن اجتماعات، مرکز ویژه آموزش علوم دینی و زبان ترکی، باشگاه‌های ویژه بانوان، جوانان و دختران، رستوران و پارکینگ از جمله بخش‌های آن است.

انتهای پیام

captcha