فعالیت‌های پیشگیرانه مسجد‌محور؛ رویکرد تبلیغی زنجان در آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3821281
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

فعالیت‌های پیشگیرانه مسجد‌محور؛ رویکرد تبلیغی زنجان در آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از اقدام ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: فعالیت‌های پیشگیرانه مسجد‌محور برای پیشگیری از اعتیاد در دستور کار قرار دارد.

فعالیت‌های پیشگیرانه مسجد‌محور؛ رویکرد تبلیغی زنجان در آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز، یکم تیرماه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اساس سازماندهی و پیشرفت هر کاری تبلیغ است و اگر امروز اسلام ناب و معارف تشیع به دست ما رسیده به برکت تبلیغ بوده و تداوم آن برای نسل‌های بعد نیز از همین راه است.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) مبلغ دین بودند و هم مبلغ تربیت می‌کردند، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر از کلیدواژه‌های این سازمان است و اطلاع‌رسانی، روش‌های تبلیغ و چالش‌های این حوزه باید مورد بررسی و بازمهندسی قرار گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تبیین و گسترش اسلام ناب مقابل اسلام آمریکایی را از محورهای متمرکز سازمان تبلیغ اسلامی برشمرد و گفت: دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و اسلام ناب هدف این سازمان بوده و در این راه نباید دچار انفعال و محافظه‌کاری شود.
این مسئول یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی موظف به جریان‌سازی، موج‌آفرینی و مدیریت، تعامل و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های از جمله هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و حوزه‌های علمیه برای پیشبرد اهداف است و در این امور جوان‌گرایی و زمینه‌سازی برای استفاده از ابزار نوین و فناوری‌های روز برای تبلیغ دین را در دستور کار دارد.
وی تبیین صحیح و الهام‌بخش بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر خودآگاهی و شناخت آسیب‌های کشور را مهم خواند و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی قصد دارد که نگاه جبهه‌ای را جایگزین نگاه جایگاهی و سازمانی کند و مردمی‌سازی تبلیغ دین را سرلوحه امور قرار داده است.
صفی‌یاری با اشاره به اینکه ارائه پیوست اجتماعی و تبلیغی به عنوان یک راهبرد مورد توجه است، تصریح کرد: در حوزه مقاوم‌سازی اجتماعی، مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی مورد تأکید قرار گرفته  است.
محله‌محوری رویکرد شبکه تبلیغ
وی ادامه داد: در آینده نزدیک تمامی فعالیت‌های این سازمان با رویکرد «محله‌محوری» تعریف خواهد شد نقشه مهندسی محله‌ای با محوریت مساجد و پس از آن هیئت‌های هدف ترسیم می‌شود و برنامه‌های تبلیغی با مردمی‌سازی فعالیت‌های شکل می‌گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال 97، 24 پایگاه سبک زندگی اسلامی دایر شده است، بیان کرد: فعالیت‌های خود را به سمت شهرک‌های اقماری بردیم و دوره‌های تخصصی سبک زندگی اسلامی با موضوع طلاق در این محله‌ها برگزار شده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
وی اعتیاد را دومین اولویت در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: 95 دوره در سال جاری در استان داشتیم که فعالیت‌های پیشگیرانه مسجد‌محور، امسال هم تداوم خواهد یافت.
صفی‌یاری با اشاره به برگزاری دوره تخصصی تربیت‌مربی پیشگیری از اعتیاد، خاطرنشان کرد: در این راستا اکنون 30 مربی معمم داریم که با فضای کمپ‌ها نیز آشنا شدند.
انتهای پیام
captcha