برگزاری یادواره ۲۵۷ شهید کارمند گیلان در رشت
کد خبر: 3821286
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

برگزاری یادواره ۲۵۷ شهید کارمند گیلان در رشت

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار گیلان از برگزاری یادواره شهیدان انصاری و نورانی، اولین استاندار شهید کشور و معاون عمرانی ایشان و یادواره ۲۵۷ شهدای کارمند استان خبر داد و گفت: این یادواره ۱۳ تیرماه در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان امروز، اول تیرماه در جمع خبرنگاران، از برگزاری یادواره شهیدان انصاری و نورانی، اولین استاندار شهید کشور و معاون عمرانی ایشان و یادواره 257 شهدای کارمند استان خبر داد و اظهار کرد: شهدا بهترین الگو برای نسل امروز و فردای کشور ما هستند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری باشکوه یادواره شهیدان «علی انصاری» و «علیرضا نورانی»، افزود: ما باید برای زنده نگه داشتن آرمان‌های این دو شهید پیرو راهشان باشیم و شناساندن سیره آنان را برای جامعه در دستور کار قرار دهیم.

این مقام مسئول شهید انصاری را اولین استاندار شهید کشور دانست که برای حفظ ارزش‌های نظام و دفاع از آرمان‌های انقلاب به همراه معاون خود به شهادت رسید و گفت: مراسم بزرگداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام روز پنجشنبه، 13 تیرماه در گلزار شهدا رشت برگزار می‌شود.

معاون استاندار گیلان از گلباران مکان شهادت استاندار اسبق گیلان و معاونش خبر داد و خاطرنشان کرد: مراسم مذکور ساعت 8 صبح روز شنبه، 15 تیرماه همزمان با ساعت شهادت ایشان در خیابان لاکانی رشت برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم یادواره شهیدان انصاری و نورانی علاوه بر شهر رشت 15 تیرماه در رودسر و لنگرود به عنوان زادگاه این شهیدان با حضور مردم و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا، شهید علی انصاری، استاندار اسبق گیلان و شهید علیرضا نورانی، معاون عمرانی وی سحرگاه پانزدهم تیرماه سال 1360 همزمان با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان و یک هفته پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر، در مسیر عزیمت به استانداری به دست منافقان کوردل در خیابان لاکانی رشت به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

captcha