اثرگذاری طلاب جامعه المصطفی در کشورهای جهان محسوس است
کد خبر: 3821361
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
آیت‌الله سبحانی:

اثرگذاری طلاب جامعه المصطفی در کشورهای جهان محسوس است

گروه حوزه‌های علمیه – یکی از مراجع تقلید شعیه در قم گفت: طلاب غیرایرانی در مدت محدود حضور در قم، باید از آمادگی کافی برای تأثیرگذاری در کشورهایشان برخوردار شوند.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار کرد: المصطفی یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی بوده و دست‌آوردهای آن در تاریخ حوزه‌های علمیه بی‌سابقه است.
رئیس مؤسسه علمی و پژوهشی امام صادق(ع) ادامه داد: در تاریخ حوزه علمیه پیش از انقلاب اسلامی، شاهد حضور بسیار محدود طلاب غیرایرانی برای تحصیل علوم دینی در قم بوده‌ایم، ولی به برکت انقلاب اسلامی، امروز این مسیر گشوده شد.
این مرجع تقلید شیعه با معرفی چند کتاب مفید برای طلاب غیرایرانی در زمینه عقاید و اصول، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی به صورتی باشد که طلاب غیرایرانی در مدت تحصیل در ایران، از پرداختن به زواید دور شوند و علومی فراگیرند که برای فعالیت­‌های آنان در آینده مؤثر باشد.
وی افزود: امروز جامعه المصطفی العالمیه آثار و برکات ارزشمندی را از فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) به اقصی نقاط جهان منتشر کرده است و امیدواریم مورد رضایت امام عصر(عج) قرار بگیرد.
انتهای پیام

captcha