«فکه» ویژه تیرماه منتشر شد
کد خبر: 3821370
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

«فکه» ویژه تیرماه منتشر شد

گروه ادب ــ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی «فکه» ویژه تیرماه با بررسی پرونده ویژه، شاهرخ دایی‌پور، پروند سردار شهید مدافع حرم منتشر شد.

«فکه» ویژه تیرماه منتشر شدبه گزارش ایکنا؛ صد و نود و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی اجتماعی «فکه» تازه‌ترین شماره این نشریه است که به مطالبی با عناوین بیانات رهبری در دیدار با دانشجویان، نیم‌نگاهی به چگونگی تشکیل و فعالیت گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه، «محمد ما، محمد آنها»، یادداشتی به مناسبت سالروز شهادت محمد کچویی به دست منافقان، پرونده ویژه شاهرخ دایی‌پور، شهید مدافع حرم و تازه‌های نشر دفاع مقدس اختصاص یافته است.

سرمقاله این هفته که به قلم علی حسین‌پور، سردبیر نشریه «فکه» به نگارش درآمده رنگ و بوی اقتصادی دارد و با عنوان «ملتی بزرگ، درگیر نابسامانی معیشت» به مشکل اقتصادی مردم پرداخته است. در بخشی از این سرمقاله می‌خوانیم: این موضوع که رهبری فرمودند «امروز جنگ، جنگ اقتصادی است»، واقعیتی انکارناپذیر است که راه حلی جز رونق تولید ندارد. در این میان، وحدت نیرو‌های انقلاب و نقش مردم در سرنوشت خود نیز امری است استراتژیک و مهم و هرگز نباید از این مهم غافل شد.

«پیشگامان آینده، ترسیم طرح جهاد بزرگ» برای ساختن ایران اسلامی است که به بیانیه گام دوم انقلاب می‌پردازد و در سه شماره قبل، بحث بر این بود که کشور اکنون چه دارد و کجا ایستاده است. از این شماره به بعد، فصل «چه باید باشیم» گشوده شده است. در این بخش آمده است: مدیران کارآمد و پرانگیزه و خردمند می‌توانند با فعال کردن و بهره‌گیری از فرصت‌های مادی، درآمدهای ملی را با جهشی نمایان افزایش داده و کشور را ثروتمند و بی‌نیاز و به معنی واقعی دارای اعتماد به نفس کرده و مشکلات کنونی را برطرف کنند.

در بخش پرونده ویژه درباره آخرین عملیات شهید دایی‌پور به روایت همرزمش سیدحبیب شاهی آمده است؛ سردار دایی‌پور به عنوان فرمانده قرارگاه تاکتیکی و من به عنوان فرمانده عملیات آن قرارگاه بودم. جاده حمیمیه بین تدمر و ابوکمال قرار داشت. جاده باید پاک‌سازی می‌شد. قبلاً مقداری از جاده با همکاری ارتش سوریه پاکسازی شده بود. پیش از این در آن منطقه، عملیات مشترک با گروه‌های دیگر مقاومت مثل فاطمیون انجام داده بودیم.

روز قبل از حادیثه، ۵۰ کیلومتر پاکسازی کردیم و پیش رفتیم. صبح فردا که قرار شد بقیه عملیات پاکسازی انجام شود، از پایگاه تی ۳ به سمت مقر مشترک با سایر نیرو‌های مقاومت به راه افتادیم. چهل تا پنجاه کیلومتر که جلو رفتیم، ماشین از سمت راست که سردار نشسته بود رفت و روی یک تله انفجاری و منفجر شد. من به خاطر شدت انفجار از ماشین به سمت خارج آویزان شدم. سرگیجه داشتم و هوشیار نبودم. درِ ماشین را به سختی باز کردم و به سمت سردار رفتم. از ناحیه سر آسیب دیده بود. بالای سرش بر اثر انفجار متلاشی شده بود. چفیه‌ای روی سرش گذاشتم، اما شدت خونریزی زیاد بود. بقیه صحنه‌ها تعریف کردنی نیست. لحظات زیبایی برای او بود و لحظه آشفته و سختی برای من.

در بخش انتهایی این ماهنامه با عنوان کتابنامه به معرفی چند اثر با موضوع دفاع مقدس پرداخته شده است که از جمله آنها می‌توان به کتاب‌های «خودسازی به سبک شهدا» نوشته زهرا موسوی، «آخر شهید می‌شوی» نوشته حسین شرفخانلو، «ناگرا» نوشته زهره میرباقری، «آیت الله احمد جنتی به روایت اسناد»، «امیر رل‌ها» نوشته قربانعلی حسن‌زاده و «راز رضوان» که به همت انتشارات گروه ابراهیم هادی منتشر شده، پرداخته است.

یادآور می‌شود؛ ماهنامه فرهنگی اجتماعی «فکه» با بهای ۶ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha