برگزاری مسابقه «کتاب‌سازی رضوی» در لرستان
کد خبر: 3821414
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

برگزاری مسابقه «کتاب‌سازی رضوی» در لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و کتاب‌سازی رضوی در استان خبر داد.

برگزاری مسابقه «کتاب‌سازی رضوی» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، شنبه، یکم تیر در نشست اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره رضوی از اردیبهشت امسال شروع شده و تا اوایل تیر ادامه دارد.
وی هدف از برگزاری جشنواره رضوی را معرفی سیره رضوی برشمرد و گفت: این مسابقه با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد بین‌المللی رضوی و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
طهماسبی با اشاره به این‌که در فواصل برگزاری مسابقه رضوی، هر سال کتاب‌های زندگی یکی‌ از ائمه مطرح می‌شود، تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در سنین مختلف و به‌صورت خانوادگی مشوق به امر مطالعه است ‌این در حالی‌است که در سطح استانی نیز جوایز ویژه‌ای برای برندگان مسابقه کتاب‌خوانی رضوی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان این‌که مسابقه کتاب‌خوانی رضوی به‌صورت آنلاین و مکتوب برگزار می‌شود، ادامه داد: علاوه‌بر برگزاری این مسابقه، جلسات نقد کتاب‌های جشنواره رضوی نیز برگزار می‌شود.
وی با ذکر این مطلب که کتاب‌سازی از زندگی ائمه(ع) به معرض مسابقه گذاشته شده است، به‌طوری‌که موضوع کتاب‌سازی را به مسابقه اضافه کرده‌ایم که کودکان از زندگی ائمه با توجه به برنامه‌های قصه‌گویی کتاب بسازند، اضافه کرد: علاوه‌ بر این برنامه‌ها معرفی شفاهی کتاب را داریم که به‌صورت پویش‌های شفاهی انجام می‌شود.
طهماسبی گفت: تمام کتابخانه‌هایی که به اسم امام‌زادگان هستند در دهه کرامت میزبان برگزاری برنامه‌های خاص فرهنگی خواهند بود.

انتهای پیام

captcha