پیام ساقط‌ کردن پهپاد برای آمریکایی‌ها؛ تجاوز به حریم ایران هزینه‌ بالایی دارد
کد خبر: 3821450
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
محدحسن آصفری:

پیام ساقط‌ کردن پهپاد برای آمریکایی‌ها؛ تجاوز به حریم ایران هزینه‌ بالایی دارد

گروه سیاسی ــ نماینده سابق مجلس نمایش عزت و استقلال جمهوری اسلامی ایران را یکی از پیام‌های مهم ساقط کردن پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا خواند و گفت: در واقع آمریکا با این اقدام به خوبی متوجه شد که امروز جمهوری اسلامی ایران یک قدرت توانمند، مستقل و آماده ‌به کار است که با هر متجاوزی برخورد می‌کند و آمریکایی‌ها بابت هر اشتباهی باید هزینه بالایی پرداخت کنند.

محمدحسن آصفری، کارشناس مسائل سیاسی و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره پیام‌های ساقط کردن پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا از سوی نیروی هوا فضای سپاه گفت: خط قرمز ما خطوط مرزی هوایی، دریایی و زمینی است و هر کشوری که بخواهد وارد حریم سرزمینی ما شود و اقدامات امنیتی، نظامی و جاسوسی انجام دهد با برخورد قاطع و بدون تعارف نیروهای مسلح مواجه خواهد شد و در این موضوع هم با هیچ کسی سر سازش نخواهیم داشت.

اقدام سپاه، بیانگر توانمندی نیروهای مسلح

وی اظهار کرد: اقدام اخیر سپاه در سرنگون کردن این پهپاد فوق پیشرفته آمریکا نشان از توانمندی نیروهای مسلح ما دارد که می‌توانند حتی پهپادهای رادارگریز و هر نوع پرنده‌ای را که بخواهد وارد حریم ایران شود مورد هدف قرار دهند و نکته مهم این است که این توانمندی را متخصصان داخلی به دست آورده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: نکته دوم این است که این اقدام بیانگر عزت و استقلال ایران در مقابل قدرت‌های جهانی است و آن زمان گذشته است که آمریکا از ایران به منزله پایگاهی برای بهره‌برداری از منافع خود در منطقه استفاده می‌کرد. امروز این‌گونه نیست که آمریکایی‌ها به راحتی و بدون هیچ واکنشی در منطقه جولان دهند و قواعد و قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارند. در واقع آمریکا با این اقدام به خوبی متوجه شد که امروز جمهوری اسلامی یک قدرت توانمند، مستقل و آماده ‌به کار است که با هر متجاوزی برخورد می‌کند و بابت هر اشتباهی باید هزینه بالایی پرداخت کنند.

سایه جنگ با اقتدار نیروهای مسلح و حضور مردم در صحنه برداشته می‌شود

آصفری با اشاره به پیام این اقدام به مسئولان و دولتمردان گفت: دولت باید بداند که نیروهای مسلح پا به کار هستند و دولت می‌تواند به پشتوانه نیروهای مسلح و مردم بر خواسته‌های بحق و مشروع جمهوری اسلامی پافشاری کند و اجازه زورگویی و سوء استفاده را به آمریکا و اروپایی‌ها ندهد. اینکه تصور شود اگر ما در مذاکره به آن‌ها امتیاز بدهیم سایه جنگ از کشور برداشته شود، تصوری کاملاً اشتباه است؛ سایه جنگ را توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح و حضور بهنگام مردم در صحنه‌های حساس برداشته است. نیروهای مسلح پشتوانه ملت، دولت و نظام برای پیشبرد اهداف انقلاب هستند.

این نماینده سابق مجلس درباره واکنش دستپاچه مقامات آمریکایی به این اتفاق گفت: آمریکایی‌ها در این قضیه خودشان متوجه شدند که مقصر هستند. اسنادی که ایران به شورای امنیت سازمان ملل و نماینده آمریکا ارائه داده همه گویای آن است که پهپاد آمریکایی به حریم کشور تجاوز کرده و آمریکایی‌ها هم هیچ توجیهی در رد این اسناد و متهم کردن ایران ندارند.

آصفری افزود: دومین دلیل این است که آمریکا می‌داند ایران نیروی توانمند منطقه است و اگر دست به اقدام خطا و اشتباهی بزند، ایران بدون هیچ ترس و واهمه‌ای آماده است که پایگاه‌های ‌آن‌ها را در کشورهای منطقه هدف قرار دهد.

آشکار شدن تمایز دو الگوی عزت‌‌خواهی ایران و ذلت‌پذیری عربستان

معاون پارلمانی و امور مجلس ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره نمایش اقتدار دیپلماتیک و نظامی ایران در طی دو هفته اخیر در قالب پاسخ رهبر معظم انقلاب به نخست‌وزیر ژاپن و همین اقدام سپاه و عیان شدن دو خط و جبهه عزت‌خواهی و ذلت‌پذیری در ایران و عربستان سعودی گفت: خداوند در قرآن کریم وعده داده: «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم» و مبارزه با ظلم و ایستادگی در مقابل مستکبران دستور و نسخه رهایی‌بخش قرآن است تا پیروزی نهایی نصیب امت اسلامی شود.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران هم به منزله حکومتی برخاسته از یک انقلاب دینی و اسلامی موظف است که مسائل و سیاست‌های خود را در چارچوب قرآن تنظیم کند و به همین دلیل در سیاست خارجی نیز جمهوری اسلامی ایران، همان طور که نشان داده، همواره اهل گفت‌وگو منطق بوده، اما هیچ‌گاه در مقابل فشار و تهدید نظام سلطه دست به عقب‌نشینی و سازش نمی‌زند و گفت‌وگو را زیر فشار و ارعاب نمی‌پذیرد.

آصفری ابراز کرد: از طرفی سعودی‌ها متأسفانه به گاو شیرده آمریکا تبدیل شده و آمریکایی‌ها هم آن‌ها را تحقیر می‌کنند و هم منابع و اموال آن‌ها را به غارت می‌برند و این مایه شرمساری جهان اسلام است و این مسئله جایگاه ملت‌های اسلامی را تضعیف می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در واقع رفتارهای حقیرانه عربستان سعودی در مقابل مقامات آمریکایی دل‌های مسلمانان را به درد آورده، گفت: از سوی دیگر واکنش‌های جمهوری اسلامی ایران از قبیل برخورد مقتدرانه و عزتمندانه رهبری در مواجهه با پیام ترامپ در عرصه دیپلماسی و اقدامات نیروهای مسلح در برخورد قاطع با متجاوزان به مرزهای کشور، مایه سربلندی و مباهات جهان اسلام و تقویت روحیه جبهه مقاومت می‌شود تا جهان اسلام بداند در سایه وحدت و انسجام در کنار هم می‌توانند با تأسی از دستورات و آموزه‌های قرآن و اسلام در جایگاه شایسته خود قرار بگیرند و دنیای کفر دیگر نتواند ملت‌های اسلامی را تحقیر کند و به ذلت بکشاند.

وی تصریح کرد: امروز کاملاً دو الگوی مقاومت و سازش در منطقه از سوی ایران و عربستان در مقابل هم قرار دارند و آثار و نتایج کاربست هر دو الگو در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای قابل مشاهده است و هر ناظر آگاه و منصفی به راحتی مشاهده می‌کند که کدام الگو عزت‌آفرین و قدرت‌بخش بوده و کدام الگو به ذلت و تحقیر منجر می‌شود.

انتهای پیام   

captcha