افتتاح سمینار و نمایشگاه قرآنی در هند
کد خبر: 3821465
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

افتتاح سمینار و نمایشگاه قرآنی در هند

گروه بین‌الملل ــ سمینار مفسران قرآن از هند و ایران و نمایشگاه آثار قرآنی به مناسبت برگزاری هفته قرآنی ایران در هند امروز (یکم تیرماه) در حیدرآباد افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از هند؛ حجت‌الاسلام مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در شبه قاره هند امروز (شنبه) گفت: نخستین هفته قرآنی ایران در هند به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در خارج از کشور از امروز، اول تیرماه، در شهر «حیدرآباد» هند آغاز به کار کرد. 

وی افزود: پروفسور انجم از دانشگاه همدرد؛ فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام مرویان، رئیس بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی؛ واعظی، رئیس بخش قرآن دانشگاه تهران و صالح، نماینده جامعةالمصطفی در هند بعضی از سخنرانان مراسم افتتاحیه هفته قرآنی ایران در هند بودند.

وی در ادامه گفت: در این هفته قرآنی، نمایشگاه آثار قرآنی در روزهای اول تا سوم تیرماه به صورت مشترک با مؤسسات هندی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور تأکید کرد: در این هفته قرآنی سمینار مفسران ایران و هند نیز برگزار میشود. در این سمینار از چندین کتاب  از جمله بزرگترین کتابی که در زمینه لغت در ایران نوشته شده به نام «معجم فقه لغه القرآن و سرّ بلاغته» در 60 جلد، کتاب تفسیر «نور» حجت‌الاسلام قرائتی،  تفسیر بدون نقطه که در ایران تدوین شده و «تفسیر مفسران» پروفسور انجم رونمایی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در شبه قاره هند در پایان با اشاره به فعالیت‌های قرآنی بعد از انقلاب اسلامی در ایران گفت: بیش از 37 هزار کتاب با موضوعات قرآنی بعد از انقلاب در ایران تدوین و 25 تا 30 هزار پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری در ایران انجام شده است؛ همچنین شبکه‌های قرآنی تلویزیونی و رادیویی در ایران فعال هستند و خبرگزاری ایکنا هم به عنوان خبرگزاری ویژه قرآنی مشعول فعالیت است.

انتهای پیام

captcha