کناره گیری مجسمه سازان از هنر‌های محیطی به دلیل سیاست‌های نادرست شهرداری
کد خبر: 3821539
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

کناره گیری مجسمه سازان از هنر‌های محیطی به دلیل سیاست‌های نادرست شهرداری

فتوحی گفت: سیستم گزینش هنرمندان از سوی شهرداری مشکل دارد و هنرمندان براساس روابط در جشنواره‌ها انتخاب می‌شوند.

به گزارش ایکنا، یاشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حمیدرضا فتوحی عضو انجمن هنرمندان مجسمه ساز که در فستیوال مجسمه‌های برفی و یخی در بخش مدعوین حضور یافته بود درباره اثر خود در این جشنواره گفت: مجسمه مربوط به مجموعه‌ای است که به زودی در گالری ساربان به کیوریتوری (نمایشگاه گردانی) عیسی جباری به نمایش در می‌آید.

وی افزود:این نمایشگاه ترکیبی از قوطی کنسرو و ماهی است که ایده اولیه آن به مجموعه مصرف مربوط می‌شود و قرار است ۳۰ اثر با مواد برنز، چدن و رزین در گالری ساربان به نمایش گذاشته شود.

عضو انجمن هنرمندان مجسمه ساز در پاسخ به اینکه تا چه حد به هنر‌های محیطی علاقه‌مند هستید، گفت: ابتدا فعالیتم در این رشته زیاد بود، اما بعد‌ها به دلیل گزینش نادرست هنرمندان در فراخوان‌های شهرداری، کناره گرفتم و چند وقتی بود که کار محیطی انجام نداده بودم، در واقع چون فعالیت‌های قبلی بازخوردی نداشت، ترجیح دادم بیشتر به کار‌های شخصی خودم برسم.

فتوحی با بیان اینکه سیستم گزینش هنرمندان از سوی شهرداری مشکل دارد، گفت:هنرمندان بیشتر براساس روابط انتخاب می‌شوند تا کیفیت کار؛ کسی نیست که پیگیر آرتیست‌های جوان و آتلیه‌های شخصی هنرمندان باشد. من پیشنهاد کردم که به جای فراخوان دادن و انتخاب آرتیست‌ها از روی آثار، تیمی تشکیل دهند که به آتلیه‌ها سربزنند، از آثار آتلیه‌ای برای کار در سطح شهر انتخاب کنند تا از همان ابتدا همه مراحل با طراحی و متریال درست پیش برود اما متاسفانه فراخوان‌های شتاب زده شهرداری و نوع انتخاب‌ها خیلی سلیقه‌ای است. به همین دلیل هنرمندان زیادی از کار در سطح شهر کناره گرفتند و مسائل مالی و نوع پرداخت شهرداری هم بر این دلخوری‌ها دامن میزد.

طراح صحنه و دکور سینما و تلویزیون در خصوص المان‌های ضعیف در سطح شهر گفت: نتیجه کنار گذاشتن هنرمندان خوب، آثار ضعیفی است که در شهر نصب می‌شود. نوع اثر، متریال ، جانمایی و... این آثار اصلا درست و حرفه‌ای انجام نشده است.

انتهای پیام

captcha