تربیت ۲۵۰ حافظ قرآن طی یک‌ماه در پادگان احمدبن موسی(ع) ندسا
کد خبر: 3821553
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

تربیت ۲۵۰ حافظ قرآن طی یک‌ماه در پادگان احمدبن موسی(ع) ندسا

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول روابط عمومی پادگان آموزشی احمدبن موسی(ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در این پادگان خبر داد و گفت: در این طرح طی یک‌ماه ۲۵۰ نفر از سربازانی که فقط ۵۶ روز در این پادگان دوره آموزشی می‌بینند، موفق به حفظ یک حزب قرآن کریم شدند.

ناو سالار دوم پاسدار اصغر قهرمانی، مسئول روابط عمومی پادگان آموزشی احمدبن موسی(ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این پادگان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن كریم، تلاش كردیم تا به سهم و زعم خویش در زمینه تحقق این منویات معظم‌له قدمی برداریم لذا با توجه به تجربیات گذشته، تربیت حافظان قرآن را در این پادگان اجرا كردیم.

پادگان احمدبن موسی(ع)، یك پادگان صرفاً آموزشی است
وی با بیان اینكه این طرح در یک ماه اجرایی شد، افزود: پادگان احمدبن موسی(ع) شیراز یك پادگان صرفاً آموزشی است كه در آن سربازان طی ۵۶ روز یعنی ۸ هفته آموزش‌های رزم مقدماتی را فرا‌می‌گیرند اما تلاش كردیم تا در كنار این آموزش‌ها با استفاده از ظرفیت خود سربازان، به آموزش حفظ قرآن كریم نیز بپردازیم.
قهرمانی افزود: در این برنامه 250 نفر از ناویان موفق به حفظ یك حزب قرآن شده‌اند و این می‌تواند نقطه شروعی برای حفظ چند جزء قرآن کریم باشد.

حضور سربازان با هر طرز تفكر و اعتقادی
وی با بیان اینكه چنین كاری میان این تعداد سرباز كه با هر طرز تفكر و اعتقادات و آداب و رسوم اجتماعی حضور دارند، یك كار بی‌نظیر است، گفت: همان‌طور كه می‌دانیم حفظ قرآن كار آسانی نیست و به راحتی نمی‌توان كار حفظ را آغاز كرد لذا ما برای تشویق سربازانی كه در این پادگان مشغول به گذراندن دوره‌های آموزشی خود هستند، به سمت حفظ قرآن، از حفظ حزب آخر قرآن شروع كردیم تا هم انگیزه لازم به آنان برای ادامه این راه دهیم و هم به آنان نشان دهیم كه حافظ قرآن شدن شدنی است.

حفظ قرآن، یك كار شدنی است
مسئول روابط عمومی پادگان آموزشی احمدبن موسی(ع) ندسا ادامه داد:‌ وقتی سربازان بتوانند حداقل یك حزب قرآن را حفظ كنند متوجه خواهند شد كه حفظ قرآن یك كار شدنی است لذا تشویق می‌شوند تا به مرور زمان حزب‌ها و جزءهای بیشتری از قرآن كریم را حفظ كنند.
وی تأكید كرد: با اجرای این طرح تلاش كردیم تا یك نقطه شروع كار حفظ قرآن را در میان سربازان آغاز كنیم، تا بعد از تقسیم‌بندی هر كدام از آنان در میان پادگان‌های مختلف، به كار حفظ قرآن خود ادامه دهند.
انتهای پیام

captcha