مسئولان نظام اسلامی خود را با موازین قرآن مطابقت دهند
کد خبر: 3821642
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

مسئولان نظام اسلامی خود را با موازین قرآن مطابقت دهند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه مسئولان نظام اسلامی باید خود را با موازین قرآن مطابقت دهند و با تکذیب دیگران ناراحت ‌و با تمجید آنها نیز مغرور نشوند و بدانند کتاب خدا میزان اعمال است.

مسئولان نظام اسلامی خود را با موازین قرآن مطابقت دهندبه گزارش ایکنا از مازندران آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز، دوم تیرماه در آئین افتتاح مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران که در امام‌زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی مصداق «فاستبقوا الخیرات» است و شهر آمل در برگزاری مسابقات نسبت به شهرهای دیگر شایسته‌تر است.

وی با بیان اینکه، اگر کسی در مسابقه عقب ماند، باید راضی به رضای الهی باشد، افزود: استعدادها مختلف است اما بخشی از آن که مربوط به شکوفا شدن قریحه انسان است بستگی به تلاش افراد دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: قرآن سفره و مأدبه الهی است و داخل این سفره نعمت‌های فراوانی برای عامه، فلاسفه، حکما و اقشار مختلف جامعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ترویج فرهنگ قرآنی از آنچه نیاز جامعه ما است عقب هستیم، افزود: پایبندی به معارف قرآن و دفع فتنه‌ها به برکت قرآن است.

معلمی تصریح کرد: از برکت آیات قرآن جنگ تحمیلی تبدیل به دفاع مقدس شد و وجود آیات شهادت در دفاع از کشور برای رزمندگان قوت قلب بود.

وی با اشاره به موضع‌گیری مقام معظم رهبری در برابر میانجی‌گری رئیس جمهور ژاپن برای مذاکره با آمریکا، افزود: پاسخ مقام معظم رهبری برای هر ایرانی که غیرت داشته باشد مایه غرور است و با توجه به اینکه در دنیای امروز اغلب کشورها از تشر آمریکا می‌ترسند، ایران اسلامی ‌برابر زورگویی‌های این قلدوران ایستاده‌ است.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به انهدام پهباد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای دفاعی کشور، گفت: وقتی پهباد آمریکا وارد مرز هوایی ایران شد، چندین بار اخطارهای لازم به پهباد مخابره شد ولی آمریکائی‌ها چون در اغلب کشورهای بدون اجازه وارد می‌شوند، اخطارهای ایران را جدی نگرفتند که در نهایت با اقدام شجاعانه نیروهای دفاعی پهباد متجاوز مورد هدف قرار گرفت و متلاشی شد.

وی با بیان اینکه، دل انسان نیز در زندگی، دچار زنگار می‌شود، افزود: وقتی که دل زنگار پیدا می‌کند باید به استغفار و تلاوت قرآن این زنگار را بزداییم و به آن جلا ببخشیم.

معلمی با بیان اینکه خانواده‌ها باید عظمت قرآن را دریابند، اظهار کرد: همه مسئولان نظام اسلامی باید خود را با موازین قرآن مطابقت دهند و با تکذیب دیگران ناراحت نشوند و با تمجید دیگران نیز مغرور نشوند و بدانند کتاب خدا میزان اعمال است و اگر رونده راه قرآن آنچه را که قرآن پرهیز داد از آن بپرهیزد و آنچه را قرآن تشویق کرد، انجام دهد و آنچه قرآن ترساند ، بترسد قرآن به او بشارت داده و هدایت خواهد کرد.

وی افزود: قرآن کریم فریب ندارد و هدایتگری است که گمراه نمی‌سازد و ورایتگری است که دروغ در آن راه ندارد و هر کس با قرآن نشست به معرفتش افزود و از جهلش کاسته شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خطاب به قرآنیان، گفت: مبادا به زیبایی صوت خود بنازید بلکه باید با تعهد به موازین قرآن خوتان را رشد دهید و بدانید که حق تلاوت، تدبر و احترام گذاشتن و پایبندی در عمل به قرآن است.
انتهای پیام

captcha