وضعیت حجاب و عفاف در بعضی ادارات دولتی مناسب نیست
کد خبر: 3821679
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

وضعیت حجاب و عفاف در بعضی ادارات دولتی مناسب نیست

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف در بعضی ادارات دولتی متذکر شد: وضعیت عفاف و حجاب کارمندان منتسب به نهادهای دولتی باید مناسب باشد.

تقدیر الهی بر این بود که انقلاب اسلامی اوج خود را با مقام معظم رهبری تجربه کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به حادثه ششم و هفتم تیر،‌ اظهار کرد: حادثه ششم تیر یکی از حوادث تلخ انقلاب اسلامی است که طی آن تروریست‌‌های وابسته به استکبار در روند ترور چهره‌های اصلی انقلاب، مقام معظم رهبری را در مسجد ابوذر تهران ترور کردند، اما تقدیر الهی بر این امر استوار بود که انقلاب اسلامی ایران اوج خود را با ایشان تجربه کند.

وی افزود: حادثه دیگر هفتم تیرماه و شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان است که بنیانگذار انقلاب این این واقعه را سند حقانیت نظام جمهوری اسلامی عنوان کردند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید چمران و با قرائت بخشی از بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد شهید چمران، افزود: با قرائت این پیام می‌توان به عظمت این مرد الهی پی‌برد، امام راحل اهل تمجیدهای مبالغه‌آمیز نبود و تعاریف ایشان از اشخاص حساب شده بود.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه کمتر شخصیتی اینگونه در پیام امام عظیم‌الشأن تمجید شده است، گفت: امام راحل در پیام خود از شهید چمران شهیدی انسان‏‌ساز، سردار پرافتخار اسلام، و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی و پیوستن به «ملاء اعلی» یاد کرده‌اند.

وی با بازخوانی پیام امام(ره) درباره شهید چمران افزود: امام در پیام خود ضمن تسلیت شهادت ایشان فرمودند ملت ما سربازی را از دست داد‌ که در جبهه‏‌های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران، حماسه می‏‌آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود.

حجت‌الاسلام آل هاشم‌ ادامه داد: امام فرمودند، شهید چمران جنگجویی پرهیزگار و معلمی متعهد بود که با عقیده پاک خالص غیر وابسته به دستجات و گروه‏‌های سیاسی، عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و به آن ختم کرد. او در حیات، با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست، و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید.

وی افزود: در روایت امام خامنه‌ای آمده است، شهید چمران با نگاه سیاسی و فهم سیاسی که داشت چراغ مه‌شکنِ دوران فتنه بود.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر، گفت: رهبر معظم انقلاب با موضع‌گیری‌های ممتاز در دیدار با نخست وزیر ژاپن موجب تحقیر آمریکا و ترامپ و موجب عزت جهان اسلام شدند و روزنامه واشنگتن پست این پیام رهبر معظم انقلاب را صریح‌ترین نظر ایشان عنوان کرد.

وی همچنین ساقط کردن پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های سرزمینی ایران در پنجشنبه گذشته را افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان این مطلب اظهار کرد: این پهپاد به‌وسیله سامانه سوم خرداد که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۹۴ مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود، مورد هدف قرار گرفت و موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف در بعضی ادارات دولتی متذکر شد: وضعیت عفاف و حجاب کارمندان منتسب به نهادهای دولتی باید مناسب باشد و باید اول این محل‌ها را کنترل کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در ادامه با اشاره به برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور اعضای استان،‌ این نشست را بسیار مطلوب عنوان کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی بیان کرد: این اقدام یک کار فرهنگی بسیار مهم و ارزشمندی بود که بسیار بی سر و صدا انجام شد، در این جشنواره ۷۱ هنرمند از ۳۰ کشور جهان حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha