کاهش آمار ازدواج و صعود آمار طلاق در قم
کد خبر: 3821705
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

کاهش آمار ازدواج و صعود آمار طلاق در قم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال 97، تعداد ازدواج‌ها نسبت به سال 96 کاهش داشته است اما در طلاق شاهد افزایش آمار بوده‌ایم که این افزایش آمار محسوس نیست.

شاهد سقوط آمار ازدواج و صعود آمار طلاق در قم هستیمبه گزارش ایکنا از قم، سیروس سلامتی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک کشور ظهر امروز، دوم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک کشور در سال گذشته، بیان کرد: در تلاش هستیم تا خدمات الکترونیک در اداره ثبت اسناد و املاک استان قم را گسترش دهیم تا شاهد کاهش حضور مردم در دفاتر باشیم؛ این موضوع باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها می‌شود؛ در این خصوص اداره ثبت اسناد و املاک استان قم با اصلاح فرایندها تا حد زیادی پیشرفت داشته‌ است. 

وی افزود: در سال 97، 145 میلیارد تومان از معوقات بانکی از طریق اداره ثبت اسناد و املاک وصول شده است که نسبت به سال 96، 32درصد رشد داشته است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در سال 97، 41هزار و 589خلاصه معاملات به صورت آنلاین توسط دفتر اسناد رسمی انجام شده است که نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است؛ همچنین در استعلامات آنلاین نیز پیشرفت قابل توجه‌ای داشته‌ایم.
سلامتی تصریح کرد: مجموع درآمدهای اداره ثبت اسناد و املاک استان قم در سال 97، 32میلیارد و 700میلیون تومان بوده است و در دوماهه سال 98 نیز 5میلیارد و 500میلیون تومان درآمد داشته است که شاهد یک جهش بسیار خوب در درآمدها بوده‌ایم که این حاصل اصلاح فرایندها است.
وی اضافه کرد: تمامی مدارک و اسناد ثبت شده در استان قم از گذشته تا کنون اسکن شده است و در سه استان ذخیره شده است تا هیچ مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد؛ استان قم جزو 3استان برتر کشور از لحاظ اسکن مدارک ثبتی است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: 66دفتر ثبت ازدواج و 22دفتر طلاق در استان قم وجود دارد؛ همچنین در سال 96، 8هزار 799ازدواج در قم ثبت شده است و در سال 97 نیز 7820ازدواج ثبت شده است که نشان دهنده کاهش آمار ازدواج در سال97 است.
وی گفت: در سال 96 تعداد طلاق‌های ثبت شده در استان قم 3هزار و 21طلاق بوده است و در سال 97 نیز 3هزار و 151 طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته خود افزایش داشته است ولی این افزایش زیاد محسوس نبوده است.
سلامتی با بیان اینکه 100دفتر ثبت اسناد رسمی در استان قم وجود دارد، تاکید کرد: اقدامات دفاتر اسناد رسمی بسیار مهم و خطیر است و بسیاری از مشکلات ثبتی از این طریق رفع شده است، همچنین با الکترونیکی شدن بسیاری از امورثبتی در دفتر اسناد رسمی، میزان تخلفات و اشتباهات تا حد بسیاری کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام
captcha