سرمايه گذاری 451 هزار ميليارد ريالي بانک صنعت و معدن در صنايع بوشهر
کد خبر: 3821731
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
مهری خبر داد:

سرمايه گذاری 451 هزار ميليارد ريالي بانک صنعت و معدن در صنايع بوشهر

گروه اقتصاد ـ مدیر عامل بانک صنعت و معدن از سرمايه گذاري 451 هزار ميليارد ريالي در صنايع كليدي استان بوشهر و عسلويه خبر داد و افزود:از اين رقم 315 هزار ميليارد ريال مربوط به تسهيلات بانك صنعت و معدن است كه با اين ميزان تسهيلات براي 3300 نفر اشتغال ايجاد مي شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، حسين مهري مدیرعامل و رييس هيأت مديره اين بانك، روز گذشته شنبه يكم تيرماه به همراه جمعی از مدیران ارشد از طرح های توليدي استان بوشهر و عسلويه بازدید کرد و در جریان آخرین مراحل ساخت و روند فعاليت این شركت ها قرار گرفت.
مهري در جریان این بازدید بر لزوم شتاب در روند ساخت این واحدهاي توليدي و نیز رفع برخی مشکلات و موانع پیش روی صنايع اين استان تاکید کرد و افزود: شهرهاي استان بوشهر مخصوصاً عسلويه از مهمترين پايگاه هاي اقتصادي كشور و يکي از بزرگترين مناطق توليد انرژي جهان در جنوبي ترين نقطه ايران است که در شرايط حاضر حفظ و صيانت از صنايع و كارخانجات مستقر در آن اهميتي دوچندان يافته است.
وي اظهار داشت: صنعت پتروشيمي ما از گاز توليد شده در كارخانجات اين منطقه ويژه به عنوان يك مزيت اقتصادي بهره مي برد به همين دليل منطقه پارس به مثابه پايگاهي براي توسعه صنعت پتروشيمي مطرح است و صنعت پتروشيمي به عنوان يکي از منابع تأمين نيازهاي بسياري از صنايع داخلي و از نظر صدور فرآورده ها، ارز آوري و اشتغال زايي براي کشور از جايگاه ويژه برخوردار است.
مديرعامل بانك صنعت و معدن عنوان داشت: اين بانك در راستاي پيشبرد اهداف كلان اقتصادي و توسعه اي تعداد 18 طرح با اشتغال 1200 نفر را در اين استان به بهره برداري رسانده است و تعداد 12 طرح ديگر با اشتغالزايي 2100 نفر را نيز در دست انجام دارد و در مجموع براي اين 30 طرح، معادل 351 هزار ميليارد ريال تسهيلات مصوب شده كه عمده آن در صنايع عسلويه به صورت ارزي بوده و بخشي از آن نيز پرداخت شده است.
سكينه الماسي نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی كه در اين بازديد حضور داشت، ضمن تشكر از اقدامات سازنده بانك صنعت و معدن گفت: تکمیل پروژه‌های پتروشیمی، زمینه اشتغال زایی و تولید در منطقه را فراهم می‌کند.
وي تصريح كرد: بانك صنعت و معدن براي سه سال متوالي در طرح رونق توليد رتبه نخست استان را در بين ديگر بانك ها كسب كرده است كه نمايانگر عملكرد قابل قبول اين بانك در حمايت از صنايع استان مي باشد.
وي افزود: اين بانك می‌تواند برای برطرف کردن مشکلات پتروشیمی‌ها كه در حال حاضر شرايط ويژه اي را تجربه مي كنند، کمک کند.
رييس هيأت مديره بانك در اين سفر از طرح هاي اهتمام جم، صدف عسلويه، پتروشيمي هنگام، حمل و نقل و كشتي سازي گروه 2718(دير)، كربنات كلسيم اكباتان، تعاوني آبزيان رسول، مرجان نور، جي ليان جي، پلي استر آريان بوشهر، صنعت پلاست، پارس ليان و نوين چاپ آريانا بازديد مي كند.
اين طرح ها عمدتاً از مصوبات دور دوم سفر رياست جمهوري به استان بوشهر بوده است كه 90 درصد آن به انجام رسيده و مابقي نيز در دست انجام مي باشد.
اخبار تكميلي در خصوص اين بازديدها و ديدار با صنعتگران، كاركنان شعب و مسؤلان استاني متعاقباً اعلام مي گردد.

انتهای پیام

captcha