۸۶ هزار و 550 زائر امسال عازم حج تمتع می‌شوند
کد خبر: 3821767
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
رئیس سازمان حج و زیارت:

۸۶ هزار و 550 زائر امسال عازم حج تمتع می‌شوند

گروه اجتماعی - رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طبق توافقات انجام شده با عربستان امسال ۸۶ هزار و 550 زائر در قالب ۵۷۳ کاروان از سراسر کشور به حج تمتع مشرف می‌شوند.

۸۶ هزار و 550 زائر امسال عازم حج تمتع می‌شوند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، امروز، دوم تیرماه در حاشیه همایش آموزشی و توجیهی حج منطقه یک کشور در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه از ۱۷ تیرماه اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی آغاز می‌شود، گفت: ایران و عربستان در مورد اجرای هر چه بهتر کنگره حج تمتع توافق دارند و طرف عربستانی خدمات مناسبی را برای زایران ایرانی ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه ۱۷ شهریور آخرین کاروان حاجیان ایران از عربستان وارد کشور می‌شوند و برخی از حاجیان بیش از ۳۵ روز زایر سرزمین وحی خواهند بود. اظهار کرد: همه عملیات حج با هدف فرهنگی و ارتقای ارزش‌های دینی و معنوی در حجاج برگزار می‌شود.

رشیدیان، افزود: امسال ۸۶ هزار و 550 زائر در قالب ۵۷۳ کاروان از سراسر کشور به حج مشرف می‌شوند که از این تعداد ۹ هزار و ۵۴۷ زائر در قالب ۶۴ کاروان از منطقه یک شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان به مکه و مدینه مشرف می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت، با بیان اینکه از طرف عربستان سهمیه مازاد برای اعزام زائران به حج تمتع درخواست کردیم اما تاکنون پاسخی داده نشده است و به محض وصول نام نویسی زائران انجام می‌شود، بیان کرد: ۱۷ شهریور آخرین کاروان حاجیان ایران از عربستان وارد کشور می‌شوند و برخی از حاجیان بیش از ۳۵ روز زایر سرزمین وحی خواهند بود.

وی همچنین در خصوص برگزاری حج عمره نیز گفت: این موضوع در شورای عالی حج کشور مطرح شده و در صورتی که امنیت، آرامش، کرامت و شأن زائران ایرانی تأمین شود پس از موسم حج تمتع با طرف عربستانی وارد مذاکره می‌شویم.

انتهای پیام

captcha