جهاددانشگاهی؛ نهادی پیشگام در تحقق خودباوری و خوداتکایی
کد خبر: 3821781
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

جهاددانشگاهی؛ نهادی پیشگام در تحقق خودباوری و خوداتکایی

گروه معارف ــ به گفته استاندار سیستان‌وبلوچستان، جهاد دانشگاهی نهادی علمی و انقلابی است که با برخورداری از نیروهای توانمند و جهادی توانسته است به عنوان نهادی پیشگام در توسعه و تحقق خودباوری و خوداتکایی در کشور مطرح شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار امروز، یکشنبه 2 تیرماه در دیدار با مسئولان کشوری و استانی جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی علمی و انقلابی است که با برخورداری از نیروهای توانمند و جهادی توانسته است به عنوان نهادی پیشگام در توسعه و تحقق خودباوری و خوداتکایی در کشور مطرح شود.
وی افزود: جهاددانشگاهی را از زمانی می‌شناسیم که یک دفتر در دانشگاه داشت، اما امروز به یک نهاد بسیار بزرگ در حوزه فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبدیل شده و منشأ خیر و برکت در کشور است.
استاندار اظهار کرد: با وجود همه خدماتی که جهاددانشگاهی به کشور ارائه کرده، انتظارات ما از این نهاد بیش از این‌هاست؛ به‌عنوان مثال در بخش کشاورزی و دامداری، در استان ما جای کار بسیار است، اما یک روال عادی و سنتی وجود دارد و ما هنوز کار بزرگی انجام نداده‌ایم.
وی بیان کرد: ما در فرآوری‌ محصولات دریایی و کشاورزی وضعیت مطلوبی نداریم؛ علی‌رغم اینکه پتانسیل دریا و ساحل را داریم، اما به باور خوداتکایی در این زمینه دست نیافته‌ایم.
موهبتی با بیان اینکه ایجاد خودباوری در دانشجویان یکی از خصیصه‌های جهاد دانشگاهی است، ادامه داد: ما در استان 100 هزار دانشجو داریم که اگر 10 درصد این دانشجویان، مدل باور جهاد دانشگاهی را داشته باشند، بیشتر مشکلات برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: در حوزه معادن استان، سیستان و بلوچستان معادن بی‌نظیری دارد که قطعاً در این مورد با آموزش نیروی انسانی کارآمد و آموزش‌دیده که در توان جهاد دانشگاهی است، می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم.
استاندار بیان کرد: در بحث صید و صیادی در آب‌های داخلی و فرا ساحلی نیز سیستان و بلوچستان دارای مزیت‌های مناسبی است که می‌توانیم پیوند خوبی برای مباحث علمی و پژوهشی در حوزه جهاد دانشگاهی با شیلات برای بالفعل کردن این مزیت‌ها ایجاد کرد.
موهبتی افزود: در بخش گردشگری نیز سیستان و بلوچستان به جهت داشتن جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی می‌تواند هدف ویژه‌ای برای جهاد دانشگاهی باشد. این آمادگی را داریم تا با تفاهم‌نامه مشخص با اهداف تعیین‌شده بتوانیم همکاری لازم را با جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha