۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه از سوی خیران در ‌کرمان ساخته شد‌
کد خبر: 3821792
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۹

۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه از سوی خیران در ‌کرمان ساخته شد‌

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه از سوی خیران در استان ‌ساخته شده است، گفت: ۱۸۱ مدرسه چادری، ۴۶ مدرسه کپری، ۲۳۲ مدرسه خشت و گلی یا بلوکی، ۷۷۷ مدرسه مصالح بنایی غیر استاندارد، ۱۷۰ مدرسه کانکسی، ۶۱۲ مدرسه تخریبی و بازسازی فضای آموزشی در کرمان وجود دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان روز گذشته، 2 تیرماه در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان کرمان گفت: در این برهه حساس شاهد طلایی‌ترین دوران تاریخ آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت یعنی اجرایی کردن سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش هستیم.
وی افزود: نگاه به سند تحول بنیادی در مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و همچنین عامل توسعه و پیشرفت کشور و کانون عرضه خدمات و فرصت‌های تعلیم و تربیت است.
اسکندری‌نسب تصریح کرد: هر چه قدر ما مدرسه مناسب، شاداب، سرزنده و با نشاط داشته باشیم قطعاً در آینده دچار مشکل خواهیم شد و این امر میسر نخواهد شد مگر همه دست‌اندرکاران دست به دست هم دهند.
وی بیان کرد: ساختن هر کلاس درس گشودن دریچه‌ای به دنیای علم، جوانه‌های معرفت، بصیرت و استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان در مکانی مناسب و شکوفا شدن آنها است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: خیران مدرسه‌ساز از خود گذشتند تا آسایش و آرامش برای دانش‌آنوزان فردا محیا کنند و این افراد دست مهربانی و سخاوت و درس ایثار و خودگذشتکی به جامعه تزریق می‌کنند.
اسکندری‌نسب بیان کرد: در تاریخ آموزش و پرورش کشور نیمی از مدارسی که ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده از سوی خیران مدرسه ساخته شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه توسط خیران در استان کرمان ساخته شده است، تأکید کرد: ۱۸۱ مدرسه چادری، ۴۶ مدرسه کپری، ۲۳۲ مدرسه خشت و گلی یا بلوکی، ۷۷۷ مدرسه مصالح بنایی غیر استاندارد، ۱۷۰ مدرسه کانکسی، ۶۱۲ مدرسه تخریبی و بازسازی فضای آموزشی در سطح استان کرمان وجود دارد.
انتهای پیام

captcha