برپایی جشنواره شعر رضوی در سه نقطه سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3821828
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

برپایی جشنواره شعر رضوی در سه نقطه سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: در ایام دهه کرامت، جشنواره‌های شعر رضوی در سه نقطه استان برگزار می‌شود.

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در ایام دهه کرامت، جشنواره‌های شعر رضوی در سه نقطه استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، این جشنواره در شمال استان به میزبانی شهرستان نیمروز، در جنوب استان به میزبانی شهرستان دلگان و نیز اختتامیه جشنواره هم در زاهدان برگزار می‌شود؛ در این جشنواره، شعرای هر منطقه شرکت کرده و اقدام به شعرخوانی در ذکر فضایل علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: امسال همچنین آلبوم شعر «رضوی» در مدح امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به سه گویش فارسی، سیستانی و بلوچی تولید و به جشنواره رضوی ارسال می‌شود که نفرات برگزیده انتخاب و آثار در قالب یک کتاب جمع‌آوری و به علاقه‌مندان اهدا خواهد شد.
وی افزود: در ایام دهه کرامت قرار است طرح «نذر شادی» توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان اجرایی شود که در قالب آن رانندگان تاکسی، پزشکان، کارمندان، هنرمندان و هر طیف و گروه مردمی در راستای نوع فعالیت و توانایی‌شان خدمات رایگان را به هم‌نوعان خود ارائه می‌کنند.
مسگرانی اظهار کرد: اجرای گروه‌های موسیقی محلی، مسابقات شاد و مهیج، نمایش‌های خیابانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام خواهد بود که قرار است طی 5 روز جشن‌های این دهه در مجتمع فرهنگی ارشاد دایر شود.

انتهای پیام

captcha