شیوه همراهی شبکه‌های سیما با 1453/ دستیابی به رکورد بیش از 8 میلیون پیامک
کد خبر: 3821885
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
حجت‌الاسلام عرفاتی بیان کرد:

شیوه همراهی شبکه‌های سیما با 1453/ دستیابی به رکورد بیش از 8 میلیون پیامک

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما ضمن اعلام همراهی شبکه‌های مختلف سازمان صدا و سیما با طرح قرآنی 1453، اظهار امیدواری کرد که امسال با شرکت گسترده علاقه‌مندان در این طرح، رکوردی بیش از هشت میلیون پیامک به دست آید.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما و دبیر ستاد طرح قرآنی 1453 روز گذشته، دوم تیرماه طی سخنانی در ویژه‌برنامه بشارت 1453(اولین روز اجرای طرح) در رابطه با اجرای این طرح اظهار کرد: سالیان سال است که در ابتدای تابستان، این طرح فراگیر با اسامی مختلف از 1441 تا 1453 اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه همه نهادها و مراکز قرآنی در اجرای این طرح سهیم هستند، گفت: چشم انتظار ما به بینندگان عزیز در سراسر کشور است که در رابطه با شرکت در این طرح قرآنی مانند هر سال یک پویش بزرگی را به راه بیندازند.
سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در رابطه با وجه تسمیه عدد 1453 نیز بیان کرد: امروز یک هزار و 453 سال از نزول قرآن می‌گذرد و بسیار خوشحال هستیم که امسال پرچم این کار را به دست گرفتیم. البته بخش‌های مختلف سازمان صدا و سیما شامل شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی و تمامی مراکز سازمان در استان‌ها همراه با ما هستند و با تمامی این مراکز ارتباط داریم.

«سفیر» از شبکه قرآن سیما
عرفاتی با اشاره به اینکه سال گذشته یک کار استودیویی در ارتباط با این طرح قرآنی اجرا شد، افزود: امسال یک برنامه به نام «سفیر» از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود که نسبت به پوشش تجمع فعالان قرآنی در هر استان در رابطه با این طرح اقدام می‌کند.
دبیر ستاد طرح قرآنی 1453 با بیان اینکه بودجه‌ طرح با شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور هماهنگ شده است، تصریح کرد: همه نهادها و مراکزی که کار قرآنی انجام می‌دهند، به اجرای هر چه بهتر طرح کمک می‌کنند تا طرح 1453 همانند هر سال با یک گستردگی ملی و بلکه جهانی پیش رود.
عرفاتی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه دریافت پیامک شرکت‌کنندگان در طرح، زمینه مشارکت تسهیل شده است، گفت: سال گذشته بیش از هشت میلیون پیامک در سامانه طرح به ثبت رسید که یک رکورد در حوزه قرآنی است. حضور گسترده مخاطبان، نشان می‌دهد که مردم علاقه‌مند به کار قرآنی بوده و در طرح‌های ملی قرآنی حضور چشمگیری دارند.

تثبیت حفظ جزء 30 قرآن در طرح تابستانه 1453
سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: محتوای کار در تابستان، تثبیت حفظ جزء 30 قرآن است که از سال گذشته آغاز شده است. بحث مفاهیم، روخوانی و هر آنچه مقدمه‌ای بر حفظ قرآن باشد، در این طرح پیگیری می‌شود و عزیزانی که از ابتدای تابستان همراه با این طرح باشند، می‌توانند هر روز از ساعت 18 بحث تثبیت حفظ جزء 30 را از شبکه قرآن و معارف سیما دنبال کنند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تقریباً تمامی شبکه‌های صدا و سیما با این طرح قرآنی همراه هستند، گفت: همه شبکه‌هایی که برنامه اذانگاهی دارند، با طرح 1453 همراه هستند و علاوه بر این شبکه‌های مختلف، برنامه‌های ویژه‌ای را نیز در این رابطه طراحی کرده‌اند که امیدوار هستیم با تلاشی که همه عزیزان در این رابطه خواهند داشت، بتوانیم امسال رکوردشکنی کرده و به رقم بیش از هشت میلیون پیامک دریافتی، دست پیدا کنیم.
دبیر ستاد طرح قرآنی 1453 با اشاره به همکاری نهادهای مختلف در اجرای طرح 1453 بیان کرد: در این رابطه یک پیوست میدانی با نهادهای مختلفی همچون بسیج، کانون‌های مساجد، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و ... برقرار کرده‌ایم و تمامی نهادها و سازمان‌هایی که عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور هستند، یعنی بیش از 28 نهاد و سازمان در زمینه اجرای طرح با ما همکاری خواهند داشت.

7 شهریور؛ اختتامیه 1453
عرفاتی در ادامه با بیان اینکه طرح تابستانه 1453 تا روز چهارم شهریورماه سال جاری و پیش از ماه محرم در حوزه رسانه‌ای ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: روز هفتم شهریورماه سال جاری نیز برنامه اختتامیه طرح تابستانه را خواهیم داشت و سپس اجرای این طرح قرآنی موقتا در ماه محرم تعطیل می‌شود. همچنین، برای مهرماه سال جاری نیز همراه با سال تحصیلی جدید، بحث جدیدی را با آموزش و پرورش در رابطه با اجرای طرح خواهیم داشت.
سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برنامه‌های مختلف این شبکه در دهه کرامت نیز اظهار کرد: کار گسترده‌ای را در حوزه رسانه برای این دهه در دست اقدام داریم که به توفیق الهی یک نشاط معنوی طی این ایام در سطح جامعه ایجاد شود. طی این دهه برنامه‌ها و جشن‌های ویژه‌ای در استان‌های مختلف کشور به‌ویژه در مشهد، قم و شیراز برقرار خواهد بود که این برنامه‌ها در قالب برنامه «سفیر» به سمع و نظر بینندگان شبکه قرآن و معارف سیما خواهد رسید.
انتهای پیام

captcha