دولت مکلف به ارائه گزارش عملکرد بودجه دستگاه‌ها به مجلس شد
کد خبر: 3821956
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
با موافقت نمایندگان؛

دولت مکلف به ارائه گزارش عملکرد بودجه دستگاه‌ها به مجلس شد

گروه اقتصاد ــ نمایندگان خانه ملت، دولت را مکلف کردند تا ۱۵ آبان هر سال گزارش عملکرد بودجه سال جاری دستگاه‌ها را به مجلس ارائه کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز دوشنبه، 3 تیرماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 182 قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با ماده واحده این قانون با 173 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 199 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده واحده- یک تبصره به عنوان تبصره 4 به ماده 182 قانون آئین نامه داخلی مجلس الحاق می‌شود.

تبصره 4- دولت مکلف است گزارش عملکرد بودجه سال گذشته و صورت‌های مالی حسابرسی شده، بودجه تفصیلی سال جاری و عملکرد بودجه مصوب شش‌ماهه اول سال جاری تمامی شرکت‌های دولتی، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌ها و مؤسساتی که مستلزم ذکر یا تصریح نام است، از قبیل: شرکت‌های ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، بیمه مرکزی ایران، شرکت سهامی بیمه ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ملی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین بودجه پیشنهادی سال آینده آن ها و شاخص‌های کلان کل بودجه را تا 15 آبان ماه هر سال به همراه گزارش ارزیابی بر مبنای شاخص های مالی و عملکردی به تفکیک به مجلس شورای اسلامی تسلیم کند.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بلافاصله گزارش ها را به دیوان محاسبات کشور ارجاع می دهد تا دیوان پس از بررسی و اظهارنظر گزارش خود را ظرف مدت 20 روز جهت تصویب به کمیسیون مذکور ارائه کند. گزارش کمیسیون ملاک بررسی بودجه است و همزمان با لایحه بودجه کل کشور طبق مواد این قانون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha