موضوع حجاب با بگیر و ببند حل نمی‌شود/ توجه به مبانی رفتار کرامت‌آمیز اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3822004
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
آیت‌الله ری‌شهری:

موضوع حجاب با بگیر و ببند حل نمی‌شود/ توجه به مبانی رفتار کرامت‌آمیز اهل‌بیت(ع)

گروه جامعه ــ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید بتوانیم مبانی رفتار کرامت‌آمیز اهل‌بیت(ع) را در دهه کرامت ترویج دهیم، اظهار کرد: تا زمانی که صدا و سیما، دانشگاه و دیگر نهادهای مهم کشور تولید بی‌حجابی می‌کنند، موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نمی‌شود.

موضوع حجاب با بگیر و ببند حل نمی‌شود/ توجه به مبانی رفتار کرامت‌آمیز اهل‌بیت(ع)به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز سوم تیرماه، در ششمین و آخرین جلسه شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: از همه دست‌اندرکاران و اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت کمال قدردانی را دارم، به ویژه از استاندار تهران که حضور ایشان در جلسه نشان می‌دهد برای برگزار کردن برنامه‌های این دهه در استان، عزمی جدی دارند.

وی در ادامه با تجلیل از شعار «خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل‌بیت(ع)»، گفت: در انتهای زیارت جامعه کبیره بعضی جاذبه‌های رفتاری اهل‌بیت(ع) مطرح شده است، باید توجه داشته باشیم وقتی قرآن کریم به دوستی با اهل‌بیت(ع) دستور می‌دهد، منظور این است که به آن چیزی که محبت‌آور است یعنی معرفت و شناخت منش اهل‌بیت(ع) نزدیک شویم؛ زیرا اگر منش و روش شناخته شود، خود به خود محبت حاصل می‌شود، محبت دستوری نیست، بنابراین محال است قرآن به چیزی دستور دهد که دستوربردار نباشد.

بر مبنای زیارت جامعه کبیره، رفتار کرامت‌آمیز اهل‌بیت(ع) بر سه پایه حق، صدق و رفق استوار است. حق یعنی برای دعوت به دین و در زندگی روزمره خود بر خلاف تعالیم اسلام و دستورات خداوند عمل نکنیم، صدق یعنی دروغ نگوییم و با مردم صادق باشیم و رفق یعنی در هر شرایطی تلاش کنیم ملایمت و مهربانی را اولویت قرار دهیم.

آیت‌الله ری‌شهری اظهار کرد: بر مبنای زیارت جامعه کبیره، رفتار کرامت‌آمیز اهل‌بیت(ع) بر سه پایه حق، صدق و رفق استوار است. حق یعنی برای دعوت به دین و در زندگی روزمره خود بر خلاف تعالیم اسلام و دستورات خداوند عمل نکنیم، صدق یعنی دروغ نگوییم و با مردم صادق باشیم و رفق یعنی در هر شرایطی تلاش کنیم ملایمت و مهربانی را اولویت قرار دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمعی از یاران امام صادق(ع) به ایشان عرض کردند که عده‌ای به شما اظهار دوستی می‌کنند اما مانند ما مقام امامت را قبول ندارند، به همین دلیل می‌خواهیم از آنها برائت جوییم، امام به آن‌ها فرمود شما چنین حقی ندارید و سپس برای آن‌ها داستانی را تعریف کرد تا نشان دهند که مسلمان باید مدارا و سهل‌گیری را در دستور کار خود قرار دهد.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: امام صادق(ع) پس از ذکر آن داستان به یاران خود فرمودند: مبادا بر افرادی که با شما سلیقه متفاوتی دارند سخت بگیرید، بلکه باید کاری کنید تا ورود آنها به عقیده درست تسهیل شود. امام صادق(ع) در ادامه به شیوه حکومتی بنی‌امیه نیز اشاره می‌کنند و می‌گویند، شیوه آنها تکیه بر شمشیر خشونت و ظلم بود، در حالی که شیوه ما اهل‌بیت(ع) مدارا، دوستی، وقار و سنگینی و تقیه است؛ البته باید توجه داشته باشیم که تقیه در این کلام امام صادق(ع) بدان معناست که همه چیز را به شکل ناگهانی بیرون نریزیم.

باید روش خود را در امر به معروف و نهی از منکر تغییر دهیم، تا زمانی که مبادی اصلاح نشود، برخورد با نتایج فایده‌ای ندارد و هیچ وقت موفق نخواهیم شد. برخورد و تنبیه باید آخرین راه ممکن باشد و صرفاً به کسانی که تحت هر شرایطی لجبازی می‌کنند، تعلق گیرد.

آیت‌الله ری‌شهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید روش خود را در امر به معروف و نهی از منکر تغییر دهیم، تا زمانی که مبادی اصلاح نشود، برخورد با نتایج فایده‌ای ندارد و هیچ وقت موفق نخواهیم شد. برخورد و تنبیه باید آخرین راه ممکن باشد و صرفاً به کسانی که تحت هر شرایطی لجبازی می‌کنند، تعلق گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تلاش‌های نیروی انتظامی و سردار اشتری فرمانده آن قابل تحسین است، زیرا سعی می‌کنند به وظایف خود به خوبی عمل کنند، اما باید توجه داشته باشیم تا زمانی که صدا و سیما، دانشگاه و دیگر نهادهای مهم کشور تولید بی‌حجابی می‌کنند، موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نخواهد شد. چرا فقط از نیروی انتظامی انتظار داریم که به وظیفه خود عمل کند؛ چرا دیگر دستگاه‌های کشور در زمینه حجاب به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟

آیت‌الله ری‌شهری در پایان تأکید کرد: باید در جذب به دین از روش‌های مهربانانه همچون روش‌هایی که بزرگان اخلاق همچون آیت‌الله حق‌شناس بکار می‌بردند استفاده کنیم، باید کاری کنیم که مردم به دین علاقه‌مند شوند نه اینکه از آن احساس بدی پیدا کنند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۲۲:۳۹
0
0
راه حل ایستادگی ، مقاومت و درخواست مردم در گام دوم انقلاب و کشور : می بایستی تمامی آقازاده ها،اقوام و خانوداه های منافق خیانتکار فاسد،اختلاسگر و رانت خوار ظالم در حق ملت ، مردم ،انقلاب و نظام در طول این ۳ دهه بعد از جنگ تحمیلی از سوی صدام جنایتکار در صورت حضور در مسند قدرت ،پایین آورده شده، عادلانه ، علنی و بدون هیچ گونه تبعیض ،بی عدالتی، ملاحظه و مصلحت اندیشی کلیشه ای محاکمه شوند. تا اعتماد مردم ترمیم گردیده ، پشتوانه و حمایت مردمی نظام احیا شده و ارزش ها و باورهای دینی-سیاسی-اجتماعی نظام، منجمله عفاف و حجاب را ارزش ها و باورهای خود بدانند.
captcha