جشنواره کتابخوانی رضوی؛ گامی مؤثر در عمل به وصیت شهدا
کد خبر: 3822043
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

جشنواره کتابخوانی رضوی؛ گامی مؤثر در عمل به وصیت شهدا

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه در آثار فرهنگی به جا مانده از شهدا و وصیت‌نامه‌های آنان بر پیروی از مکتب اهل بیت(ع) تأکید شده است، افزود: برگزاری جشنواره‌هایی چون کتابخوانی رضوی گامی در راستای عمل به وصیت شهدا مبنی بر پیروی از سیره اهل بیت و آشنایی با فرهنگ دینی است.

جشنواره کتابخوانی رضوی گامی موثر در عمل به وصیت شهدا استبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های استان همدان، ناصر عارف، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، با بیان اینکه هویت ما ایرانی‌ها برگرفته از فرهنگ دینی و ملی است، اظهار کرد: این دو فرهنگ غنی باعث شده است که تعاملات داخلی وخارجی ما نیز بر اساس این ارزش‌ها شکل بگیرد.

وی افزود: آثار این دو هویت را در رفتار ما ایرانی‌ها می‌بینیم به طوری که در برابر ظلم و جور سر فرود نمی‌آوریم و در طول تاریخ نیز در مقابل هجوم قوم‌های خارجی تسلیم نشدیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تصریح کرد: از آنجا که اهل بیت منبعی غنی و مکتب اسلام راهی روشن و نورانی است، آثار و سیره اهل بیت می‌تواند برای زندگی ما انسان‌ها آموزنده باشد.

عارف با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در غنابخشی فرهنگ استان بسیار مؤثر است، ادامه داد: جوانان ما در جبهه‌های حق علیه باطل و سایر آوردگاه‌های داخلی و خارجی با الگو قرار دادن ائمه اطهار موفق شدند.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه ما آثار فرهنگی و یا وصیت‌نامه‌های شهیدان را مطالعه می‌کنیم همواره تأکید بر پیروی از اهل بیت و ولایت فقیه را شاهد هستیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: بنابراین از همه جوانان به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران درخواست داریم که در این جشنواره که به نام ثامن الحجج(ع) متبرک است، شرکت کنند.

عارف تأکید کرد: مطالعه سیره اهل بیت باعث شناخت رفتار و کردار ائمه معصومین می‌شود که شهدا همواره بر آن تأکید داشتند و به همین دلیل امید است همه اقشار جامعه به ویژه جوانان اهتمام ویژه‌ای برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی داشته باشند.
انتهای پیام

captcha