نقش تغافل و چشم‌پوشی در استحکام پایه‌های نظام خانواده
کد خبر: 3822057
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
مهدوی مطرح کرد:

نقش تغافل و چشم‌پوشی در استحکام پایه‌های نظام خانواده

گروه اجتماعی ــ معاون سپاه لرستان با تأکید بر این‌که در خانواده‌ها چشم‌پوشی باید پُررنگ شود، اظهار کرد: یکی‌از اصول فردی استحکام پایه‌های نظام خانواده تغافل و چشم‌پوشی است، اگر ما از اشتباه فرزندان و اعضای خانواده خود چشم‌پوشی کردیم پایه‌های خانواده خود را مستحکم کرده‌ایم.

مهدوی سپاهحجت‌الاسلام مصطفی مهدوی، معاونت تعليم و تربيت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که یکی‌از وظایف مؤمن در زندگی مؤمنانه تحکیم نظام خانواده است، گفت: تحکیم خانواده در حوزه فردی با رعایت یک‌سری اصول اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم نظام خانواده ما مستحکم شود باید نسبت به وظایف، شیوه‌های ارتباط گیری و روش‌های حل مسائل به خانواده آگاهی و بینش داد.
مهدوی با بیان این‌که در چشم‌پوشی کردن باید نگاه ما یک نگاه توحیدی باشد، عنوان کرد: ما همواره گناهانی را انجام می‌دهیم و بنابر دستورات دین حرکت نمی‌کنیم اما زمانی‌که در پیشگاه خداوند حاضر می‌شویم چه مهربانانه با ما برخورد می‌کند، ما نیز در نظام خانواده باید چشم‌پوشی کنیم.
معاونت تعليم و تربيت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، ادامه داد: برخی خانواده‌ها در کوچک‌ترین مسائل با هم درگیر می‌شوند که نظام خانواده را متزلزل می‌کند، ما روایت داریم که اگر از یک مؤمن خطایی دیدی تا 70 بار آن‌را توجیه کنید، اگر نتوانستید این ضعف خود توست.

در خانواده‌ها چشم‌پوشی باید پُررنگ شود

وی با تأکید بر این‌که در خانواده‌ها چشم‌پوشی باید پُررنگ شود، تصریح کرد: چشم‌پوشی به این معنا نیست که بی‌خیال باشیم، بلکه باید عیب را ببینیم و به‌دنبال راه‌حل و اصلاح آن باشیم، کار تربیتی انجام دهیم تا نظام خانواده مستحکم شود، به‌عنوان مثال اگر فرزند شما اشتباهی کرده در جمع به او نگویید و او را کوچک نکنید.
مهدوی عنوان کرد: در خاطرات یکی‌از شهدای مدافع حرم آمده، وقتی سخن بدی می‌زدم مادرم می‌گفت دهنت را تمیز کن، بعد از شست‌وشو دادن گفتم که دیگر انجام نمی‌دهم، یک روز بعد از شست‌وشوی دهان دوباره آن حرف بد را تکرار کردم و مادرم به‌جای تنبیه گفت دهانت را خوب نشستی برو و دوباره دهانت را بشور، او هرگز ما را تنبیه نکرد.
وی گفت: ما در شیوه‌های تربیتی و روش‌ها باید شناخت پیدا کنیم، چشم‌پوشی خیلی کمک می‌کند، اگر چشم‌پوشی کردیم فرصت پیدا می‌کنیم که اصلاح کنیم، اما اگر بلافاصله عکس‌العمل نشان دادیم اگر بعداً برای این موضوع راه‌حلی پیدا کنیم، تأثیر آن کم می‌شود.

تغافل و چشم‌پوشی؛ یکی‌ از اصول فردی استحکام پایه‌های نظام خانواده

معاونت تعليم و تربيت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که یکی‌از اصول فردی استحکام پایه‌های نظام خانواده تغافل و چشم‌پوشی است، اظهار کرد: اگر ما از اشتباه فرزندان و اعضای خانواده خود چشم‌پوشی کردیم پایه‌های خانواده خود را مستحکم کرده‌ایم کمااینکه امام محمدباقر(ع) در این زمینه می‌فرماید: «عاقل کسی است که تهدیدهایی که وجود دارد را در وجود خودش حزم می‌کند تا فرصت ایجاد شود».
وی با اشاره به این‌که تغافل به ما فرصت می‌دهد که بعداً بتوانیم راه‌حل اساسی برای مشکلات پیدا کنیم، عنوان کرد: مشورت کردن، رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی، توجه به نیازهای مادی، معنوی و عاطفی و جنسی و ... می‌تواند در بُعد فردی به استحکام‌بخشی نظام خانواده به ما کمک کند.

انتهای پیام

captcha