دستگاه قضایی حلقه آخر رابطه مردم و حاکمیت است
کد خبر: 3822065
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

دستگاه قضایی حلقه آخر رابطه مردم و حاکمیت است

گروه اجتماعی ــ استاندار گیلان با بیان اینکه در رابطه مردم و حاکمیت حلقه‌های مختلفی وجود دارد و دستگاه قضایی به عنوان حلقه آخر تعریف می‌شود، گفت: وجود اعتماد به حلقه آخر باعث می‌شود تا ضمن ایجاد نظم در حلقه‌های ماقبل آن، اهمیت مسند قضا نیز به وضوح مشخص شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان، امروز، 3 تیرماه در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه که در سالن همایش‌های امام خمینی(ره) دادگستری کل استان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، شان، منزلت و جایگاه قضاوت در جامعه را بسیار رفیع، مهم و تعیین‌کننده دانست و افزود: اگر این جایگاه به‌خوبی حراست شود، قطعا بسیاری از نقیصه‌های دیگر را می‌تواند رفع کند.

وی با بیان اینکه در رابطه مردم و حاکمیت حلقه‌های مختلفی وجود دارد و دستگاه قضایی به عنوان حلقه آخر تعریف می‌شود، گفت: وجود اعتماد به حلقه آخر باعث می‌شود تا ضمن ایجاد نظم در حلقه‌های ماقبل آن، اهمیت مسند قضا نیز به وضوح مشخص شود.

نماینده عالی دولت در گیلان مراقبت از اجرای صحیح قوانین را بر عهده نهادهای نظارتی رسمی و مردمی دانست و اظهار کرد: نظارت نهادهای مردمی بر اجرای درست قوانین از طریق امر به معروف و نهی از منکر توسط شهروندان، می‌تواند از طریق سمن‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها صورت بگیرد و لذا بخشنامه «طرح نظارت مردم بر دولت» در همین راستا صادر و اجرا شده است.

سالاری با بیان اینکه رسالت محاکم و قضاوت بسیار عظیم است، افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه منجر به کاهش ورودی پرونده‌ به دادگاه‌ها و انجام مراحل قضایی می‌شود. بی‌تردید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها شاهد کاهش بروز اختلافات و وقوع جرائم باشیم تا قضات با آرامش بیشتری بتوانند به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

وی همکاری قوای قضائیه، مجریه و مقننه در سطح کلان و رسیدگی به موارد اثرگذار مرتبط با مردم را بسیار دارای اهمیت دانست و متذکر شد: توجه به چنین مواردی کاهش ورودی پرونده به محاکم، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آرای مستدل و دقیق با فراغت بیشتر قضات را به دنبال دارد.

استاندار گیلان با اشاره به طرح شیوه‌نامه ساماندهی شناگاه‌های ساحلی با همکاری مبلغان فرهنگی استان و توجه بسیار به مسائل فرهنگی در این شیوه‌نامه، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای شیوه‌ نامه مذکور ساز و کار رعایت مسائل اجتماعی و فرهنگی و ضمانت اجرای آن توسط سرمایه‌گذار احداث شناگاه مدنظر قرار گرفته است که آثارش را می‌توانیم با تعیین ساختار مشخص به‌خوبی مشاهده کنیم.

سالاری با بیان اینکه حجم بالای گردشگران در سفر به گیلان به طور طبیعی نیاز به ایجاد اقامتگاه را به وجود می‌آورد، تأکید کرد:‌ اقامت در محل‌های شناسنامه‌دار همچون مجتمع‌های بوم‌گردی و نیز واحدهای اقامتی داخل سواحل، مانع عدم رعایت مسائل فرهنگی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha