خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس نقد و بررسی می‌شود
کد خبر: 3822133
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
با حضور نویسنده اثر؛

خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس نقد و بررسی می‌شود

گروه ادب ــ آیین نقد و بررسی کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون»؛ خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس با حضور نویسنده اثر برگزار می‌شود.

خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس نقد و بررسی می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، نشست نقد و بررسی کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری با حضور محمد سرور رجایی، محقق و تدوینگر اثر و مجتبی نوروزی و محمدی شاریT منتقدین کتاب به میزبانی کتابخانه عمومی شیخ کلینی شهرستان ری برگزار می‌شود.
این مراسم با حضور تنی چند از مسئولان ملی-استانی، خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس و با بررسی نقش ایثارگران و رزمندگان افغان در ایام هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه ۵ تیر از ساعت تا ۱۷ به نشانی میدان شهرری، انتهای خیابان ۲۴ متری، خیابان استخر، کتابخانه عمومی شیخ کلینی مراجعه کنند.
«از دشت لیلی تا جزیره مجنون» در ۵۲۸ صفحه و با ارائه مستندات تصویری، خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس را روایت می‌کند و به گفته نویسنده آن، تحقیق و پژوهش آن، ۱۰ سال طول کشیده است.
محمدسرور رجایی، پیش از این، کتاب «در آغوش قلب‌ها» را درباره اشعار و خاطرات مردم افغانستان درباره امام خمینی (ره) منتشر کرده بود، اما کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» را می‌توان اولین اثر پژوهشی جدی درباره حضور رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس دانست که براساس آمار منتشر شده، بیش از دو هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد‌ه‌اند.
در پشت جلد این کتاب آمده است: «برای همدلی‌های بیشتر ملت‌های ما، ضروری است که بدانیم مجاهدان افغانستانی چگونه از ولایات مرکزی و شمالی افغانستان، از دشت لیلی جوزجان عبور کرده و در مسیر یافتن عشق، دوکوهه اندیمشک را هم پشت سر گذاشته‌اند تا به جزیره مجنون برسند. چگونه بهسود ولایت میدان افغانستان را رها کرده و به جبهه‌های نبرد ایران در نوسود رسیده‌اند.»
انتهای پیام

captcha