برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و سلامت اجتماعی» به تعویق افتاد
کد خبر: 3822145
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و سلامت اجتماعی» به تعویق افتاد

کانون خبرنگاران نبأ ــ نخستین کنفراس بین‌المللی قرآن و سلامت اجتماعی، که قرار بود 14 اسفند 1398 در اصفهان برگزار شود، فروردین‌ 1399 برگزار خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نخستین کنفرانس بین‌المللی قرآن و سلامت اجتماعی با هدف تدوین شاخصه‌های کلی جامعه سالم و راهبردهای دستیابی به آن با تکیه بر اصول و موازین قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

 این کنفرانس، درصدد تدوین الگویی از انسان و جامعه سالم بر اساس موازین قرآنی و دینی است‏‏ بدین ترتیب که با تکیه بر آیات قرآن و روایات، عوامل مؤثر بر سلامت اجتماعی در حیطه‌های مختلف و به‌صورت روشمند شناسایی و بر اساس آن‌ها اقدام خواهد شد.

 فعالیت‌های کنفرانس در راستای «تبیین و ترویج مؤلفه‌های قرآنی سلامت اجتماعی» در چند محور صورت می‌گیرد: نخست؛ تبیین مؤلفه‌های قرآنی که مسیری از قرآن کریم به سلامت اجتماعی و بالعکس را جهت پاسخ‌گویی به نیازها و دغدغه‌های روز جامعه در سطح ملی و جهانی دنبال می‌کند. دوم؛ ترسیم الگوی روش‌شناسی نوین در پژوهش‌های میان‌رشته‌ای حوزه سلامت اجتماعی و قرآن، سوم؛ کاربردی‌سازی یافته‌ها در بستر جامعه.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و سلامت اجتماعی» به فروردین 99 موکول شد

اولین کنفراس بین‌المللی «قرآن و سلامت اجتماعی» از سوی دانشگاه معارف قرآن و عترت که پیش از این قرار بود در تاریخ 14 اسفندماه 1398مصادف با میلاد امام علی(ع) در اصفهان برگزار شود؛ به 27 فروردین سال 1399 مصادف با ایام میلاد امام زمان(عج) موکول شد که از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود و تا ساعت 18 همین روز ادامه دارد.
دانشگاه‌های اصفهان، امام صادق(ع)، ادیان و مذاهب قم، جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از جمله دانشگاه‌های همکاری کننده در برگزاری این کنفرانس هستند.

همچنین سازمان بهزیستی کشور، سازمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بنیاد پژوهش‌های اسلامی از جمله سازمان‌های همکاری‌کننده با این کنفرانس بین‌المللی هستند.
بر اساس این گزارش، حداکثر مهلت ارسال چکیده مقالات، 30 آبان 98 و مهلت ارسال اصل مقالات 20 دی‌ماه 98 اعلام شده است.
پژوهشگران علاقه‌مند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سايت همايش مراجعه یا با شماره تلفن 03133372020 تماس بگیرند.
نسرین حیدرزاده اصفهانی
انتهای پیام

captcha