برنامه‌های كاروان «زیرسایه خورشید» در فارس تشریح شد/ برپایی جشن‌ها در مناطق تلفیقی
کد خبر: 3822262
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

برنامه‌های كاروان «زیرسایه خورشید» در فارس تشریح شد/ برپایی جشن‌ها در مناطق تلفیقی

گروه اجتماعی ــ دبیر اجرایی کاروان «زیر سایه خورشید» استان فارس به تشریح برنامه‌های حضور این کاروان پرداخت و گفت: ۴۰ عنوان برنامه با حضور خادمان حرم رضوی در ۲۸ شهرستان استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، احد پاریابی، دبیر اجرایی كاروان «زیر سایه خورشید» استان فارس امروز، 4 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینكه امسال دوازدهمین دوره حضور كاروان «زیر سایه خورشید» در این استان خواهد بود، گفت:‌ به یاری خدا كاروان خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) با عنوان «زیر سایه خورشید» طی روزهای 12 تا 24 تیرماه جاری در استان فارس حضور خواهند داشت.
وی با یادآوری اینكه كانون رهپویان وصال شیراز به عنوان متولی برپایی جشن‌های «زیر سایه خورشید» در سطح استان فارس از سوی آستان قدس رضوی انتخاب شده است، گفت:‌ همیشه بزرگترین كاروان‌های رضوی به استان فارس اختصاص دارد كه 4 گروه 5 نفره شامل 20 نفر از خادمان حرم رضوی در آن حضور دارند.
پاریابی با بیان اینكه در هر گروه مداح، سخنران و روحانی حضور دارد، گفت:‌ این كاروان همیشه به همراه خود پرچم متبرك امام رضا(ع)، نمك و نبات متبرك و محصولات فرهنگی ترویج دهنده سبك زندگی رضوی به همراه داشته و میان مردم توزیع می‌كند.

28 شهرستان فارس؛ میزبان خادمان حرم رضوی
مدیر روابط عمومی كانون رهپویان وصال شیراز از اجرای 40 عنوان برنامه طی ایام حضور كاروان «زیر سایه خورشید» در 28 شهرستان استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 468 برنامه تحت 40 عنوان برنامه نیز اجرا شدند كه فارس بیشترین كارهای اجرایی را در میان استان‌های كشور در این زمینه داشت.

آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
وی به تشریح این 40 عنوان برنامه قرار است كه طی 10 روز در فارس اجرا شود، پرداخت و گفت: یكی از مهم‌ترین اقدامات ما آزادسازی زندانیان است كه برای این كار با ستاد دیه استان هماهنگ می‌كنیم و روزی كه كاروان زیرسایه خورشید در زندان‌های فارس حضور پیدا می‌كنند، با همكاری ستاد دیه برخی از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد می‌شوند.
پاریابی ادامه داد: همچنین از یك هفته قبل به زندانیان اطلاع داده می‌شود كه چه روزی كاروان خادمان در زندان و كانون اصلاح تربیتی حضور دارند تا زندانیان نامه‌های خود را آماده كنند و این نامه‌ها بعد از حضور خدام جمع‌آوری شده و به حرم رضوی انتقال داده می‌شود و در آنجا بعد از مطالعه نسبت به رفع مشكلات زندانیان و یا آزادسازی آنان اقدام می‌شود.
دبیر اجرایی كاروان «زیر سایه خورشید» استان فارس، برنامه دیگر را اعزام زائراولی‌ها و همچنین معلولان به صورت رایگان به حرم رضوی با هماهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اعلام كرد و گفت: ورود خدام به شهرهای مختلف به صورت استقبال عمومی است كه این برنامه در میدان‌های شهر، بقاع متبركه و یا مساجد اجرا می‌شود.

برنامه‌های كاروان «زیر سایه خورشید»
وی دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با علما، بازدید از مراكز نیروهای مسلح، خانه سالمندان و عیادت بیماران بیمارستان‌ها و برپایی جشن در مدارس و دانشگاه‌ها را از دیگر عناوین برنامه‌ها برشمرد و گفت:‌همچنین جشن ولادت حضرت معصومه(س) به صورت جشن‌های دختران در محیط های فرهنگی و مدارس اجرا می‌كنیم.
پاریابی با بیان اینكه یكی از جشن‌های اصلی را در روز 6 ذی‌القعده مصادف با سالروز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در حرم مطهر آن حضرت با حضور خادمان حرم رضوی اجرا خواهیم كرد، گفت: همچنین با هماهنگی تشكل‌های دانشجویی ازدواج‌های آسان را با حضور خدام راه‌اندازی خواهیم كرد.

حضور در 100 نقطه محروم فارس
دبیر اجرایی كاروان «زیر سایه خورشید» استان فارس با تصریح اینكه در سال گذشته قریب 500 هزار مخاطب در برنامه‌های خود داشتیم، گفت: همچنین در بیش از 100 نقطه محروم در فارس و 45 بقعه متبركه استان حضور داشتیم كه 12 جشن روز دختر با عنوان «شكوفه‌های نور»، 16 برنامه در جمع نوجوانان و اعزام گروه‌های پزشكی به مناطق محروم داشتیم.
وی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها 12 نشست با خادم یاران حرم رضوی با همكاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس داشتیم كه هر كدام از اینان در طول سال یك یا دو بار به عنوان خادم در حرم رضوی مشغول به فعالیت خواهند شد.

برپایی جشن‌های دهه كرامت در مناطق تلفیقی فارس
پاریابی همچنین از برپایی جشن‌های دهه كرامت با حضور خادمان حرم رضوی(كاروان زیر سایه خورشید) در مناطق تلفیقی فارس خبر داد و گفت: تجربه نشان داده است كه برپایی این جشن‌ها در مناطقی كه مسلمانان اهل تسنن نیز حضور دارند از استقبال خوبی برخوردار است.

اجرای كرسی‌های تلاوت قرآن
وی، برپایی كرسی‌های تلاوت را از دیگر برنامه‌ها اعلام كرد و گفت:‌ در سال گذشته 18 كرسی تلاوت را با حضور خادمان حرم رضوی و قاریان و حافظان غیر بومی اجرا كردیم.
دبیر اجرایی كاروان «زیر سایه خورشید» استان فارس در پایان یادآور شد كه كاروان زیر سایه خورشید متشكل از خادمان حرم رضوی در ایام دهه كرامت در 10 كشور دنیا نیز حضور خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha