بهره‌مندی بیش از هزار مددجوی کمیته امداد استان مرکزی از آموزش‌های مهارتی
کد خبر: 3822268
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

بهره‌مندی بیش از هزار مددجوی کمیته امداد استان مرکزی از آموزش‌های مهارتی

گروه اجتماعی ــ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی سه ماهه سال جاری تعداد هزار و ۱۱۰ نفر از مددجویان مستعد کمیته امداد استان مرکزی از آموزش‌های فنی و مهارتی بهره‌مند شدند که به نسبت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مجید مشهدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی سه ماهه سال جاری تعداد هزار و 110 نفر از مددجویان مستعد کمیته امداد استان مرکزی از آموزش‌های فنی و مهارتی بهره‌مند شدند که به نسبت مشابه سال قبل 9 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌ها و سیاست‌های حوزه اشتغال کمیته امداد توانمند‌سازی اقتصادی‌، ایجاد عزت نفس و کرامت انسانی  و تقویت روحیه خودباوری مددجویان تحت حمایت است، گفت: آموزش مقدمه ایجاد اشتغال بوده و مددجویان با بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی می‌توانند زمینه فعالیت شغلی خود را فراهم سازند.

این مقام مسئول هدف از ارائه آموزش به مددجویان را ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در حرفه‌ای خاص دانست و اظهار کرد‌: طی سه ماهه سال جاری تعداد هزار و 110 نفر از مددجویان مستعد کمیته امداد استان مرکزی از آموزش‌های فنی و مهارتی بهره‌مند شدند که به نسبت مشابه سال قبل 9 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به راهبرد جدید واحد حرفه‌آموزی حوزه معاونت اشتغال بانک اطلاعات نیاز‌های شغلی بازار کار در بخش‌های خدمات‌، کشاورزی‌، صنعت و آموزش‌های مهارت‌آموزی به سمت کیفی‌شدن و بازار‌محوری هدایت و مدیریت می‌شود.  

مشهدی اضافه کرد: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت‌‌، فراهم شدن فضای کسب و کار و بهره‌مندی از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد در جهت راه‌اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خانواده‌هایی هستند که قدرت ریسک اقتصادی ندارند، افزود: به منظور ایجاد اشتغال برای این خانواده‌ها با تعاملی که با کارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می‌شود، در صورت به کارگیری مددجویان می‌توانند از تسهیلات کارفرمایی کمیته امداد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

captcha