سازمان ملل: تدابیر اقتصادی منازعه فلسطین را حل نمی‌کند
کد خبر: 3822269
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

سازمان ملل: تدابیر اقتصادی منازعه فلسطین را حل نمی‌کند

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد: اقدامات و تدابیر اقتصادی به تنهایی نمی‌تواند نزاع بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی را حل کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، دیروز، سوم تیرماه، در کنفرانس خبری مقر دائم این سازمان در نیویورک در واکنش به کنفرانس اقتصادی بحرین اظهار کرد: موضع این سازمان را نیکلای ملادینوف، هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل، هفته گذشته در نشست شورای امنیت اعلام کرد و باید منتظر ماند و دید که در این کنفرانس چه مسائلی بررسی خواهد شد.

هفته گذشته ملادینوف اعلام کرد: حمایت انسانی و اقتصادی از فلسطینیان اقدامی مهم و اساسی در راستای زمینه‌سازی برای مذاکراتی قابل قبول است، ولی باید تأکید کرد که منازعه فلسطین صرفاً از طریق اقتصادی حل و فصل نمی‌شود.

وی اظهار کرد: این اقدام صرفاً می‌تواند مکمل عملیات سیاسی مشروع برای پایان اشغال‌گری و حل و فصل تمام مشکلات موجود طبق قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی باشد.

کنفرانس اقتصادی بحرین تحت نظارت دولت آمریکا از امروز 4 تیر (25 ژوئن) در منامه آغاز به کار خواهد کرد؛ البته استقبال از این کنفرانس آن گونه که آمریکایی‌ها پیش‌بینی می‌کردند، نبوده و فلسطینیان و بسیاری از کشورهای عربی آن را تحریم کرده‌اند. حتی روسیه و چین هم اعلام کرده‌اند که در این کنفرانس حاضر نخواهند شد.

دولت آمریکا می‌گوید: کنفرانس منامه مقدمه اجرای معامله قرن است و در آن از بخش اقتصادی این طرح رونمایی خواهد شد.

دولت آمریکا که از طرفی کمک مالی به فلسطینیان را به کلی قطع کرده و از هر طرف آنها را تحت فشار قرار می‌دهد، مدعی است که از طریق این کنفرانس قصد جذب سرمایه‌گذاری را در اراضی اشغالی فلسطین دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha