همدان؛ میزبان جشنواره ورزشی «مصلین»
کد خبر: 3822317
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

همدان؛ میزبان جشنواره ورزشی «مصلین»

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری جشنواره ورزشی «مصلین» ویژه کارکنان ستاد اقامه نماز کل کشور در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره پایان تیرماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.

همدان؛ میزبان جشنواره ورزشی «مصلین»به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، امروز 4 تیرماه در گردهمایی فصلی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: نهادینه شدن نماز در جامعه بی‌شک تمام کارکرد‌های اخلاقی و معنوی این فریضه‌الهی را در جامعه به ارمغان خواهد آورد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان افزود: مجموعه‌ای که منجر به رشد، ارتقا، خودسازی، ایمان، کنترل و نظارت فرد و جامعه می‌شود در گرو بازگشت به معنای واقعی نماز و نهادینه‌سازی و اقامه این فریضه الهی است.

وی ادامه داد: اگر به دنبال نهادینه‌سازی معنویت در یک جامعه هستیم بالاترین فعالیت و اقدام آن، توجه به امر نماز است، معنویت در دو بعد حقیقی و کاذب موردبحث است، معنویت حقیقی، معنویتی منطبق بر تربیت معنوی و اسلامی و معنویت کاذب هر آنچه مکاتب دیگر به آن توجه دارند.

حسنی‌حلم بابیان اینکه بالاترین عرفان، اخلاق و معنویت با نماز ایجاد می‌شود ابراز کرد: هراندازه که بنگاه‌های اقتصادی نسبت به اقامه نماز و قرآن توجه ویژه داشته باشند آن مجموعه از آفت‌ها و مشکلات مصون خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توجه به نماز موجب دوری از مشکلات و آفات می‌شود از تأکیدات قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) است گفت: اگر به دنبال جامعه‌ای سالم، آباد، عاری از زشتی‌ها و ناهنجاری‌ها و پیشرو در حوزه‌های مختلف هستیم باید همواره در اقامه این فریضه الهی تلاش کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: هراندازه که برای اقامه نماز در یک جامعه هزینه، برنامه‌ریزی، تفکر و تلاش شود آن جامعه آبادتر خواهد بود در این‌ بین، نقش خانواده متعادل و منطبق بر نظام تربیتی اسلامی نیز نباید از قلم بیفتد.

حسنی‌حلم ادامه داد: امروزه خانواده‌ها در معرض آسیب‌های بسیار شکننده نظام غرب قرارگرفته‌اند، آسیب‌هایی که به‌طور عام تمام خانواده‌های ایرانی و به‌طور خاص خانواده‌های اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

وی ابراز کرد: دراین‌بین دشمن با شگرد‌های مختلف به دنبال آن است تا آن دسته از خانواده‌هایی که موجب رشد فرد و اجتماع می‌شوند را به یک‌نهاد کوچک و محدود به مجموعه‌ای در قالب برآورده‌کننده نیاز‌های جنسی تبدیل کند.

حسنی‌حلم اضافه کرد: از نظر اسلام، خانواده یک‌نهاد مقدس و کارآمدی است که موجب رشد یک جامعه می‌شود، از دیدگاه روانشناسان و جامعه شناسان، مهم‌ترین و اصلی‌ترین نهاد در یک اجتماع، خانواده است، خانواده‌ای مبنی بر نظام تربیتی قرآن و نماز.

کارکرد معنویت در خانواده‌ها رو به افول است
مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: تربیت درست خانواده بر اساس آموزه‌های قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) موجب خواهد شد تا انسان بیشتر احساس مسرت و سربلندی کند در این راستا باید بروی ارتباطات خانوادگی، کارکرد‌های شخصیت‌سازی، فعالیت‌ها و کار‌های عبادی در سطح خانواده‌ها بیشتر تلاش و وقت صرف کرد.

وی عنوان کرد: متأسفانه امروزه کارکرد معنویت در خانواده‌ها افول کرده و کمرنگ شده است در این راستا نیاز است تا ارتباطات عاطفی اعضای خانواده با یکدیگر تقویت شود همچنین توجه به کارکرد‌های نماز در بعد فردی و اجتماعی نیز از دیگر مباحثی است که باید موردتوجه خانواده‌ها قرار گیرد.

حسنی‌حلم با اشاره به اینکه نگاه به نماز، یک نگاه سطحی نیست گفت: نماز بیان‌کننده یک بنای تربیتی است که موجب رشد و ترقی انسان و جامعه می‌شود لذا باید تلاش نمود تا فردی نمازی شد، انسانی که علاوه بر اقامه نماز، گفتار، رفتار و اعمال خود نیز نمازی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز و فردا آخرین‌مهلت ثبت‌نام هیئت ارزیاب نماز دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه سجاده است، گفت: امروز استان همدان یکی از استان‌های پیشرو در بارگذاری اطلاعات در سامانه سجاده است.

وی از برگزاری جشنواره ورزشی «مصلین» ویژه کارکنان ستاد اقامه نماز کل کشور در همدان خبر داد و گفت: این جشنواره پایان تیرماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد که رشته‌های ورزشی تنیس روی میز، دارت، طناب‌کشی، شنا، تیراندازی، دوومیدانی و فوتسال نیز برای این جشنواره پیش‌بینی‌ شده است.

حسنی‌حلم ضمن تأکید بر حضور یک‌روزه امام جماعت ادارات در مدارس گفت: امام جماعت تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند یک روز از ایام کاری خود را به اقامه نماز جماعت در مدرسه نزدیک به محل کار خود بپردازند.
انتهای پیام

captcha