هشت هزار طلبه در سراسر دنیا در دانشگاه مجازی المصطفی مشغول به تحصیل هستند
کد خبر: 3822369
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
رئیس المصطفی در دیدار هیئت جمهوری مالی:

هشت هزار طلبه در سراسر دنیا در دانشگاه مجازی المصطفی مشغول به تحصیل هستند

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعة المصطفی العالمیه اشاره به تحصیل هشت هزار طلبه در سراسر دنیا در دانشگاه مجازی این نهاد، گفت: المصطفی علاوه بر اهتمام جدی به تعلیم حضوری علاقه‌مندان به دروس اسلامی، تلاش برای توسعه و گسترش آموزش‌های مجازی این مرکز آموزشی بین‌المللی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز سه شنبه در دیدار«دینانگونا یحیی»، سفیر مالی در ایران و هیئت همراه با اشاره به آموزش حضوری و غیرحضوری جامعه‌المصطفی، اظهار کرد: امروز قریب به هشت‌هزار نفر از سراسر دنیا، در دانشگاه مجازی جامعه‌المصطفی مشغول تحصیل‌ هستند.
وی با بیان این در جامعه‌المصطفی، در داخل و خارج کشور و به صورت حضوری و غیرحضوری، بیش از 51000 نفر از 132 ملیت تحصیل می‌کنند، گفت: شعار ما، «علم و معنویت برای همه انسان‌هاست.» و در حقیقت، درهای المصطفی به روی همه علاقه‌مندان آشنایی با علوم اسلامی و علوم انسانی با نگاه اسلامی باز است.
رئیس جامعة‌المصطفی مخاطبان المصطفی را همه نژادها، ملیت‌ها و زبان‌ها دانست و تصریح کرد: نگاه ما، انسانی است و برای همه ادیان و پیروانشان احترام قائل هستیم. ما به همه پیروان ادیان الهی احترام می‌گذاریم و زمینه تحصیل برای همه آنان فراهم است.
عباسی با بیان این که نمایندگی جامعه‌المصطفی در تهران، ویژه غیرمسلمانان است، ابرازکرد: به جز این، در کشورهای مختلف و در ایران، از مذاهب دیگر اسلامی نیز پذیرش داریم و آماده ارائه خدمات علمی و آموزشی به آنان هستیم.
وی افزود: در خانواده مسلمانان، همه پیروان مذاهب مختلف را جزو این خانواده بزرگ می‌‌دانیم و هیچ مسلمانی را تکفیر نمی‌کنیم و همه این عزیزان را خواهران و برادران خود می‌دانیم.
رئیس جامعة‌المصطفی ادامه داد: همان گونه که خبر دارید، در دنیای اسلام مراکزی فعالیت می‌کنند که تفرقه را دامن می‌زنند و مسلمانان را مقابل یکدیگر قرار می‌دهند، در حالی که ما همه خانواده مسلمانان را در کنار هم می‌دانیم و افتخار می‌کنیم که در کنار همه مذاهب اسلامی و پیروانشان باشیم.
عباسی با تأکید بر وضعیت افریقا، اظهارکرد: افریقا جایگاه ویژه‌ای در راهبردهای المصطفی دارد؛ به همین دلیل، از گذشته، دانشجویان مختلفی از کشورهای متعدد افریقا داشته‌ایم و در تعدادی از کشورهای افریقایی، مؤسسات آموزشی مرتبط با المصطفی داریم.
وی افزود: دانش‌آموختگان ما امروز در خدمت فرهنگ و معارف کشورهای خود قرار دارند. ما در غرب افریقا، در کشورهای مختلف، مانند مالی، نیجر، بورکینافاسو، غنا، ساحل عاج و... مراکزی داریم که در قالب مؤسسه و مراکز علمی فعالیت می‌کنند؛ برای نمونه، در غنا دانشگاهی داریم که متعلق به مسلمانان و غیرمسلمانان است و دانش‌آموختگان آن در جایگاه‌های مختلف مشغول خدمت هستند. در مالی هم مرکزی داریم که جمعی از دوستان ما مشغول آموزش هستند و تعدادی نیز در ایران درس می‌خوانند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سفر اخیر خود به آفریقا، خاطرنشان کرد: در آن سفر صحبت شد که جامعة‌المصطفی علاقه‌مند است شرایط آموزش‌های حضوری و غیرحضوری را بیش از گذشته برای مردم افریقا فراهم کند. توسعه آموزش‌های غیرحضوری، یکی از راهبردهای آینده المصطفی به شمار می‌رود، زیرا در این صورت، می‌توانیم افراد بیشتری را تحت پوشش آموزشی قرار دهیم.
عباسی تصریح کرد: افریقا از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و اجتماعی بهره می‌برد، ولی -متأسفانه- هنوز میراث استعمار وجود دارد و این کشورها هنوز نتوانسته‌اند آن گونه که بایسته و شایسته است، از ظرفیت‌های خویش بهره بگیرند.
وی ادامه داد: به نظر من، ما ظرفیت‌های مشترکی به ویژه در مباحث علمی داریم و می‌توانیم آموزش‌ها را گسترش دهیم. امروز جمهوری اسلامی ایران جایگاه خوبی از نظر علمی دارد و هر سال، این آمار بهبود می‌یابد. این ظرفیت، همکاری متقابل با دیگر کشورها را تسهیل می‌نماید.
عباسی افزود: ما مفتخرانه و متواضعانه، حاضریم داشته‌های علمی و فرهنگی‌مان را به اشتراک بگذاریم و با شما در این زمینه‌ها همکاری کنیم.
وی با بیان اینکه دانش‌آموختگان ما آماده‌اند این همکاری‌ها را گسترش دهند، گفت: حوزه قلمرو دانشی المصطفی، علوم اسلامی و انسانی است و در حقیقت، عمدتاً میزبانی فراگیران غیرایرانی را برعهده دارد، گرچه درصدی از دانشجویان آن را نیز ایرانیان تشکیل می‌دهند.
رئیس جامعة‌المصطفی با اشاره به عضویت المصطفی در اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه، اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام و برخی اتحادیه‌های دیگر، بیان کرد: مرکز المصطفی، در قم قرار دارد. علاوه بر برخی از شهرهای ایران، در برخی کشورها نیز نمایندگی‌‌های جامعه‌‌المصطفی مشغول فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی هستند.
انتهای پیام

captcha