تشریح برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در خراسان رضوی
کد خبر: 3822375
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

تشریح برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در خراسان رضوی

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان را اعلام کرد.

تشریح برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، چهارم تیرماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته قوه قضایه گفت: نزدیک به چهار دهه از شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران صدیق انقلاب می گذرد. شهدای والامقام هفتم‌ تیر، ذخایر علمی نظام نوپای اسلامی و عصاره فضایل ملت شهیدپرور ایران اسلامی بودند و خون مطهر آنان مسیر انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام و ولایت فقیه را آشکار و چهره انحرافی منافقین را رسوا کرد.

وی ادامه داد: موضع‌گیری‌های شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی درمقابل دشمنان به‌ويژه آمريكا و رژیم صهیونیستی و آرمان‎ها او بایستی در جامعه امروز ما زنده نگهداشته و در تاریخ انقلاب ماندگار شود، چرا که امام خمینی(ره) در سوگ یار دیرین خود فرمود: «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما». همانگونه که مقام معظم‌رهبری‌ نیز فرمودند: «شهید بهشتی مظهر و نشانه خصوصیات این هفتاد و دو تن بود».

سلطانی افزود: مراسم سی و هشتمين سالگرد شهدی والامقام هفتم تير در روز پنج‌شنبه 6 تیرماه، از ساعت 18 الی 20 در جوار بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با تلاوت كلام‌الله مجيد، مرثيه‌خوانی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا برگزار خواهد شد.

وی برپایی نمایشگاه شهدای ترور، تهیه شده توسط بنیاد هابیلیان در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد همزمان با برگزاری مراسم و برگزاری کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری توسط دفتر مقام معظم‌ رهبری با مشارکت بنیاد هابیلیان در تیرماه سال جاری در تهران، مشهد و قم را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.
سلطانی ادامه داد: با عنایت به اینکه امسال مراسم هفتم تیر با روز جمعه تقارن یافته، لذا ائمه محترم جمعه در خطبه دوم درباره هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب و هفته قوه قضائیه افاضه خواهند نمود، ضمن اینکه ديدار مسئولان استان با خانواده‌های شهدای هفتم تير استان با هماهنگی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی فضاسازی شهری توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در سطح شهر به‌ویژه خیابان شهیدبهشتی و بلوار هفتم تیر، برپایی نمایشگاه با هماهنگی بنیاد هابیلیان در رابطه با افشای حقوق بشر آمریکایی در برخی از فرهنگسراها و پارک‌های پرجمعیت برگزار می‌شود.

وی تولید و پخش ویژه برنامه‌های مرتبط و مصاحبه با خانواده شهدای فاجعه هفتم تیر مقیم در استان توسط صدا و سیمای استان را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: مركز رسيدگی به امور مساجد و آستان قدس رضوی دعای ندبه و كميل 6 و7 تيرماه را یادمان شهدای فاجعه هفتم تیر برگزار و ائمه جماعات مساجد در شب و روز هفتم تیرماه پیرامون شخصیت‌ شهدای هفتم تیر افاضه بیان خواهند داشت و با توجه به اینکه 6 تیرماه با سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران توسط منافقین است. برگزاری مراسم شکرگزاری به درگاه خداوند نیز در آئین دعای کمیل مساجد انجام خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: عطرافشانی و گل‌آرايی مزار شهدای هفتم تير كه در حرم مطهر رضوی مدفون هستند، توسط معاونت اماکن و امور زائرین آستان قدس رضوی انجام می‌شود و روزنامه‌های قدس، خراسان و شهرآرا در روز پنج شنبه 6 تیرماه به صورت اختصاصی، صفحاتی از روزنامه خود را ویژه شهدای هفتم تیر خواهند داشت.

وی گفت: ادارات و نهادهای فرهنگی در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، نسبت به فعال کردن فضای مجازی و ارسال بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حقوق بشرآمریکایی و تحلیل آن‌ها اقدام خواهند نمود و در كليه شهرستان‌های استان مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه انفجار دفتر حزب جمهوری برگزار می گردد.

انتهای پیام

captcha