سکه‌های اهدایی دانشگاه آزاد به مسئولان دفاتر نهاد را بازمی‌گردانیم
کد خبر: 3822398
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

سکه‌های اهدایی دانشگاه آزاد به مسئولان دفاتر نهاد را بازمی‌گردانیم

گروه دانشگاه ــ رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به دنبال اهدای بیش از ۳۰۰ سکه به رؤسای واحد‌ها و مسئولان نهاد دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس هفته گذشته این دانشگاه، گفت: قانوناً سکه‌های پرداختی دانشگاه آزاد به مسئولان دفاتر این نهاد، تعلق نمی‌گرفته، لذا اعلام کردیم که سکه‌های پرداخت‌شده را بازگردانند.

ارسالی/سکه‌های اهدایی دانشگاه آزاد به مسئولان دفاتر نهاد را بازمی‌گردانیمبه گزارش ایکنا؛ ۲۳ خردادماه، اجلاس رؤسای واحد‌های دانشگاه آزاد با حضور رؤسای واحد‌های این دانشگاه و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سالن همایش کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد. طی دو روز گذشته، یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور با اعلام این خبر آورده است: «در این اجلاس ۳۳۰ سکه تمام به رؤسای واحد‌های این دانشگاه و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری داده شد. این بذل و بخشش ۲ میلیارد تومانی رئیس دانشگاه آزاد که البته باید هزینه‌های خرید بلیط، محل اسکان و سایر هزینه‌های برگزاری این همایش را هم به آن اضافه کرد، در حالی صورت گرفته است که حدود ۹۰ درصد از درآمد این دانشگاه از شهریه دانشجویان تأمین می‌شود. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مسئولین نهاد‌ها در واحد‌های دانشگاهی آزاد اسلامی دستور برگشت سکه‌ها را داده و تأکید کرده است که سکه‌ها باید به دانشگاه آزاد بازگردد.»

روابط عمومی دانشگاه آزاد نیز در جوابیه‌ای به این خبرگزاری، از سکه‌های اهدا شده به رؤسای واحد‌ها با عنوان پاداش به رؤسای واحد‌های دانشگاهی یاد کرده و آوره است: «درخصوص اهدای سکه به رؤسای واحد‌های دانشگاهی اعلام می‌دارد، از آنجایی که رؤسای واحد‌ها معوقه حقوقی مربوط به پاداش دو ساله (سال‌های ۹۶ و ۹۷) خود را دریافت نکرده‌اند، لذا در فرصت حضور در همایش اخیر، معاونت توسعه منابع و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی معوقه مذکور را در قالب واگذاری یک عدد سکه به آنان پرداخت کرد که باید توجه داشت ارزش ریالی آن بسیار کمتر از طلب دوساله رؤسای واحد‌های دانشگاهی است، بنابراین استفاده از واژه‌‏هایی همچون «بذل و بخشش» در اخبار صحیح نبوده و ناشی از بی‌اطلاعی در انتشار این گزارش است و دانشگاه، حق خود را برای پیگیری به دلیل نشر اکاذیب از طریق مراجع قانونی محفوظ می‏‌دارد.»

در پی این اتفاق، مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مصاحبه حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس این نهاد با رسانه‌ها را منتشر کرده و آورده است: چون قانوناً سکه‌های پرداختی دانشگاه آزاد به مسئولان دفاتر این نهاد، تعلق نمی‌گرفته است، اعلام کردیم که سکه‌های پرداخت‌شده را بازگردانند.
وی درباره اقدام دانشگاه آزاد در پرداخت ۳۳۰ سکه به رؤسای واحد‌ها و مسئولان دفاتر نهاد در این دانشگاه گفته است: در این‌باره از مسئولان دانشگاه آزاد سؤال کردیم؛ ظاهرا این دانشگاه سکه‌هایی را به همه شرکت‌کنندگان در یک جلسه دادند. چون همکاران ما در دفاتر نهاد هم در این جلسه حضور داشتند، به آن‌ها نیز این سکه‌ها داده شده بود.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی؛ آن‌گونه که دانشگاه آزاد گفته به ظاهر این سکه‌ها پاداش پایان سالی بوده که هر ساله به این افراد تعلق می‌گرفته و چون مسئولان دفاتر نهاد ما جزء نیرو‌هایی نیستند که پاداش پایان سال از دانشگاه آزاد دریافت کنند و این سکه‌ها به آن‌ها تعلق نمی‌گرفته، ما اعلام کردیم که سکه‌های پرداخت‌شده را بازگردانند. ۳۰ مسئول نهاد در این جلسه حضور داشتند که قرار شد سکه‌هایی را که به آن‌ها داده شده، جمع‌آوری کنیم و بعد از جمع‌آوری، صورت‌جلسه خواهیم کرد و آن‌ها را تحویل دانشگاه آزاد خواهیم داد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفته است: شکل پرداخت سکه‌ها در این فضا مناسب نبود. بنده با آقای طهرانچی هم صحبتی داشتم. ایشان هم گلایه‌مند بود و ظاهراً نامه‌ای را به همکاران زده بود که شکل پرداخت سکه‌ها به این شکل که ۳۰۰ سکه به این صورت توزیع شود، قابل توجیه نیست.

انتهای پیام
captcha