جشنواره «فرخی سیستانی» در زابل برگزار می‌شود
کد خبر: 3822445
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴

جشنواره «فرخی سیستانی» در زابل برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ سومین جشنواره بزرگ فرخی سیستانی با هدف معرفی و تقدیر از پژوهشگران برگزیده منطقه سیستان صبح فردا، پنجشنبه، 6 تیرماه در زابل برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سومین جشنواره بزرگ فرخی سیستانی با هدف معرفی و تقدیر از پژوهشگران برگزیده منطقه سیستان، صبح فردا، پنجشنبه 6 تیرماه در زابل برگزار می‌شود.
غلامرضا گنجی، فرماندار شهرستان زابل در این خصوص بیان کرد: فراخوان سومین دوره جشنواره فرخی سیستانی سال گذشته منتشر شد و علاقه‌مندان به شرکت در آن تا 15 بهمن‌ماه فرصت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
فرماندار شهرستان زابل افزود: از مؤلفان و نویسندگان درخواست شد تا آثار خود را در قالب کتاب، در چهار بخش تاریخ، فرهنگ، هنر و ادبیات با محوریت سیستان جهت داوری و انتخاب آثار برگزیده ارسال کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به تاریخ طولانی سیستان، تاکنون مفاخر این منطقه نقش‌آفرینی، هویت و نام ماندگاری برای این نقطه از ایران اسلامی ایجاد کرده‌اند به طوری که نسل کنونی و آینده به آنان افتخار می‌کنند.
گنجی عنوان کرد: هویت یک جامعه از مجموعه ارزش‌های تاریخی، فرهنگی، هنری، ادبی و سایر علوم شکل می‌گیرد و تقدیر از مفاخر، در حقیقت تقدیر از فرهنگ اصیل آن جامعه است.
این مقام مسئول بیان کرد: سومین جشنواره فرخی سیستانی، ساعت 10 صبح فردا، پنجشنبه 6 تیرماه در سالن آمفی تئاتر سایت قدیم دانشگاه زابل واقع در خیابان هامون غربی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha