برپایی کنفرانس بین‌المللی فلسطین در واکنش به معامله قرن
کد خبر: 3822482
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

برپایی کنفرانس بین‌المللی فلسطین در واکنش به معامله قرن

«امین مقبول»، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در الجزایر، دیروز گفت که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات فلسطین در پاسخ به کنفرانس منامه بحرین، سعی در برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی با محوریت فلسطین دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از ایرنا، مقبول افزود: عباس، سفرهای دیپلماتیک با هدف جلب حمایت‌ها برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی را آغاز خواهد کرد.

سفیر فلسطین در الجزایر ادامه داد: هدف از برگزاری این کنفرانس، شکستن خودمحوری آمریکا در خصوص موضوع صلح در منطقه است.

وی گفت: ما از این پس هرگز تنها نقش آمریکا را نمی‌پذیریم و برنامه واشنگتن در خصوص مسأله فلسطین، از اجماع بین‌المللی برخوردار نیست.

مقبول با اشاره به اینکه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مدتی است از روسیه، فرانسه و دیگر کشورهای بزرگ خواسته تا یک نشست بین‌المللی برگزار شود، ادامه داد: آمریکا و اسرائیل مانع برگزاری این نشست شدند.

روز سه‌شنبه شماری از اتباع فلسطینی در مقابل سفارت تشکیلات خودگردان در الجزایر تحصن و با سردادن شعارهایی برگزاری کنفرانس منامه را محکوم کردند.

کنفرانس منامه شامگاه سه‌شنبه با سخنرانی جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آغاز شد. این نشست شامل ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در نوار غزه و کرانه باختری و بخشی از مناطق فلسطینی‌نشین اردن، مصر و لبنان می‌شود که نیمی از این مقدار سهم این سه کشور است.

معامله قرن، طرحی آمریکایی است که بر اساس آن، قدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست‌نشین در آنها ساخته شده به رژیم اشغالگر واگذار و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان کلاً منتفی خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود می شود که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخته شده است.
 
انتهای پیام
captcha