دادگاه سریلانکا به نفع مسلمانان رأی داد
کد خبر: 3822528
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

دادگاه سریلانکا به نفع مسلمانان رأی داد

گروه بین‌الملل ـ دادگاهی در سریلانکا به درخواست پلیس، تصمیم یک شورای محلی برای ممانعت از حضور تجار مسلمان در یک نمایشگاه هفتگی را لغو کرد و به نفع مسلمانان رأی داد.

دادگاه سریلانکا به نفع مسلمانان رأی دادبه گزارش ایکنا به نقل از چنل‌نیوز‌آسیا؛ اخیراً شورای محلی در استان شمال غربی (North Western) سریلانکا، عدم مشارکت اقلیت مسلمان را در بازار کشاورزی شهر دانکوتووا (Dankotuwa)، واقع در 47 کیلومتری شمال پایتخت این کشور، اعلام کرده بود.
 
کوماراپلی، رئیس‌پلیس این منطقه، تأکید کرد: ما حکم دادگاه را علیه این تصمیم گرفته‌ایم و نمی‌توانیم اجازه دهیم این گونه اسلام‌هراسی‌ها رواج پیدا کند.
 
وی افزود: رئیس شورای محلی که «ماهیندا راجاپاکسه»، نماینده حزب رئیس‌جمهور پیشین  است، دستور ممانعت از حضور مسلمانان را صادر کرده است اما این حکم می‌تواند خشونت‌ها را در این منطقه که بیشتر جمعیت آن مسیحی هستند، تشدید کند.

همچنین رئیس پلیس این منطقه اعلام کرد: ما از دادگاه خواسته‌ایم به علت تنش‌آفرینی در منطقه علیه رئیس شورا حکم صادر کند.

بنا به گزارش پلیس سریلانکا در پی بمبگذاری‌های 21 آوریل (اول اردیبهشت) در چند هتل و کلیسا در این کشور که بر اثر آن 258 تن کشته شدند، موارد متعددی از حمله به اماکن مسلمانان انجام شده اما اکنون اوضاع در این کشور رو به بهبود است.
 
انتهای پیام
captcha